TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2021. április 14., szerda

Bab és tészta avagy Én vagyok a paraszt

Mostanában sokat barangolok olasz ételreceptek közt, hm... sok minden érdekességet illetve szimpatikus dolgokat találok, oszt rákattanok, gondolván valamit csak ki hozok belőle, annak tiszteletben tartásával, hogy olaszul nem tudok...
de! szerencsére van egy húdenagyonjó segítségem  😧
Tehát muszáj leírnom az étel neve a google fordító segítségével történt, pontosan -Szardíniai paraszt gombóc- de mivel okos vagyok, tudom 😁😎 hogy magát a tésztát azaz az ilyesmi bordázott,"kagyló"szerű tésztákat nevezik gnochetti sardi -nak. Viszont ez contadina - paraszt- módozat úgy megtetszett, hogy bevállaltam és ÍGY neveztem el.
Ugyan ilyen vagy nagyon hasonló tésztaféle a gnocchi rigatti. 
















SZARDINIAI PARASZT GNOCETTI
Hozzávalók
30-35 dkg gnochetti
1 dob. fehérbab konzerv
1 dob. darabolt paradicsom konzerv
1 fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
10 dkg bacon
5 dkg parasztkolbász
rozmaring
zsálya
bors, só
olívaolaj
A bacont felcsíkozzuk és egy kevéske olívaolajon elkezdjük pirítani, közben vöröshagymát is felaprítjuk, a baconhoz adjuk és így együtt üvegesre sütjük.
A kolbászt picike kockákra daraboljuk, majd az alapba tesszük; amikor a kolbász kicsit már kiadta színét ráborítjuk a babot és a paradicsomot, zúzott fokhagymával, zsályával rozmaringgal, borssal és sóval ízesítjük.
Kis lángon 10-12 perc alatt összeforraljuk, aztán beleforgatjuk az időközben kifőzött tésztát.
-Én a babot nem szűrtem, nem öblítettem, csak a levének egy nagy részét öntöttem le róla.-






Na ja! mindenhol nem lehet mindig
ilyen tésztát kapni 😒
de bátran helyettesítsük mással
pl. kagylótésztával   
😊😋  





...és itt egy példa arra, hogy nem kell megijedni/ráizgulni/majrézni /stb.
mindenki válassza ki a magáét 😉 ha nem tudunk beszerezni valami receptben foglalt hozzávalót...


...és tudod mit ? 😍 ...hamarosan elkészítem így is 😉😘👍

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése