TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2021. április 28., szerda

Medvehagyma és bulgur avagy Olyan rég

Olyan rég okoskodtam az én Drágájimnak, hogy már el is felejttettem hogyan kell...
Ezért hamar összegyűjtöttem néhány dolgot a bulgurról amit (a kölessel együtt) egyre gyakrabban használok illetve előkelő helyet biztosítok számukra a mannáim sorában 👌
-Lehet, hogy ezt  Ti máshogy látjátok - mármint az okoskodást 😯😧
Szóval a bulgur nem más mint párolt vagy főzött hántolt búza, amit később kiszárítanak (klasszikusan napon történik ez a folyamat), majd a koptatják és ennek köszönhetően a készítése során nem tapad össze. Kapható belőle nagy szemű (kb. mint a rizs) és tört, apró szemű is. Én a nagyobbat kedvelem, és talán ez a gyakoribb a boltok polcain.
Rostokban, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag főleg B-vitaminban és vasban.
Szerepet játszik a koleszterin szinten tartásában és a vércukorszintet is jótékonyan befolyásolja.
kalóriatartalma megegyezik a rizsével, viszont glikémiás indexe alacsonyabb, ezért egy egészséges diétába is remekül beilleszthető.
Cinktartalmának köszönhetően immunerősítő és még a vérkeringést is serkenti.
...ami pedig nekünk a legfontosabb😉a közel-keleti konyha egyik (talán a leg-) gyakori alapanyaga/hozzávalója sósan és édesen is.








MEDVEHAGYMÁS BULGUR RIZOTTÓ 
    GOMBÁVAL ÉS ZÖLDSÉGEKKEL
Hozzávalók:
15-20 dkg bulgur
25 dkg gomba
15 dkg sárgarépa
10 dkg petrezselyem gyökér
1 cs. medvehagyma
2 dl fehérbor
10 dkg vaj
bors, só
-tökmagolaj fakultatív-
A gombát, a sárgarépát és a petrezselyemgyökeret kis kockákra daraboljuk.
A medvehagymát felaprítjuk.
Egy edényben felolvasztjuk a vajat és megfuttatjuk rajt a feldarabolt gombát -én egy kanálnyi tökmagolajat is adtam hozzá.
Ezután hozzáadjuk a zöldségeket és a bulgurt, megsózzuk, megborsozzuk és vízzel felöntögetve, rizottó módján puhára főzzük, tehát mindig csak annyi folyadékkal öntjük fel, ami épphogy ellepi, majd „folyamatosan kevergetve” elfőzzük... és ismét/mindig csak annyival öntjük fel, hogy ellepje és kevergetjük, amig a kívánt puhaságot eléri.
A közben kb. a főzés felénél a fehérbort is hozzáadjuk, azaz víz helyett a borral öntjük fel.
Amikor kellemes, pattanós puhára főtt a bulgur lehúzzuk a tűzről, belekeverjük az aprított medvehagymát és a maradék vajat -én most is adtam hozzá egy-két kanálnyi tökmagolajat.
Igaz, hogy a rizottó nem köret - tartják az igaz olaszok- de azért egy kis kiegészítő nem árt hozzá, ami nálam most épp egy picike falatka bőrös lazac, egyszerűen sóval, borssal ízesítve. 






Víz és folyadék, így írtam...
de "tudjuk"😉 hogy a rizottóknál az egyik alap, a lé azaz az alaplé, pl. a zöldség alaplé...
😁gondolom ez mindenkinek van otthon...
Ja! hogy valóban van 😮
hát akkor használd a víz helyett. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése