TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2021. április 11., vasárnap

Vaddisznó és knédli avagy Ezt még nem is mondtam

A napokban szóba került... nekem meg eszembe jutott, hogy bár néhányszor már készítettem knédlit, de az én Drágájimnak még nem mondtam el, hogy melyik recept lett nálam a befutó - nemsaját-.
No, ma itt volt az alakalom, épp csak egy laza kis vaddisznóragut kellet dobnom hozzá... 









VADDISZNÓRAGU GOMBÁVAL
          ÉS KNÉDLIVEL
Hozzávalók:
1 kg vaddisznócomb
3 ek. csípős mustár
25 dkg gomba (vagy erdei gomba)
15 dkg kenyérszalonna
1 nagy fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
1,5 dl passata (passzírozott paradicsom)
1,5 dl vörösbor
1 db babérlevél
őrölt kömény
kakukkfű
A vaddisznócombot szépen megtisztítjuk, felkockázzuk és csípős mustárral alaposan bekeverjük, egy kis olajjal átforgatjuk, majd legalább! egy éjszakán át (akár 1/1,5 napig) hűtőben érleljük, pácoljuk, hosszabb időnél célszerű ha egyszer-kétszer átmozgatjuk.
A vöröshagymát és a szalonnát, felaprítjuk/felkockázzuk, együtt üvegesre sütjük, rátesszük a bepácolt vaddisznóhúst, és amikor az elveszti nyers színét, beízesítjük zúzott fokhagymával, köménnyel, kakukkfűvel, egy babérlevéllel és sóval; felöntjük a vörösborral, majd egy forrás után a passata-t is belekeverjük, innen tovább pörkölt módján készre főzzük.
Közben a gombát megtisztítjuk, feldaraboljuk és az utolsó 20-25 percben a raguba főzzük.




























KNÉDLI – nekem ez a recept jött be, s jött be ez 😁😋
Hozzávalók:
60 dkg rétesliszt
3 dl tej
3 dkg élesztő
1 db tojás
cukor, só
zsír
(római kömény)
Az élesztőt kézmeleg, cukros tejben felfuttatjuk.
A réteslisztből tálba tesszük, hozzáadjuk a sót, elkeverjük, aztán a tojással és a felfuttatott élesztővel alaposan dagasztjuk; duplájára kelesztjük.










(Szerintem ízesítésnek egy kevéske őrölt római kömény nem árt a tésztába, de természetesen elhagyható.)
A megkelt tésztánkat négy egyforma hosszúkás rudacskára formázzuk és újabb 25-30 perc alatt szépen megkelesztjük.





 



                 
Egy nagy edényben vizet forralunk és amikor forr óvatosan! belehelyezzük a tésztáinkat (én kettesével szoktam, de ez edény függő, a tészta dagadni fog, illetve ügyeljünk arra, hogy bőséges legyen a víz mennyisége is) amiket oldalankét 9-9 percig főzünk.
Közben ugyi meg kell fordítanunk őket, ezért is fontos a nagy edény és a bő víz, segítségnek használjunk egy likacsos szedőkanalt.
A még meleg, megfőtt knédliket zsírral kenegessük le.
Amikor már egy picit hűlt, éles késsel felszeleteljük.
Ez nem kis mennység, de fagyasztható.






...és ide a végére hagytam a
LÉNYEGET !
nem véletlen
😉
Aki érti, az érti, aki nem annak meg fölösleges magyarázni 
👌

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése