TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. március 17., csütörtök

Pulyka és zeller azaz Az olasz alapok

A legtöbb olasz étel (mártás), alapja, nem más mint aprított szárzeller, sárgarépa, és vöröshagyma, szépen „pépesre” főzve (ezt hívják: sofrito-nak); ilyesmi ételre gondoltam, csak hogy, én dög és lusta vagyok, ahhoz, hogy ezt az időt kivárjam.
Ezért gondoltam még egyet aztán egyszerűsítettem rajt egy kicsit :) és megint csak úgy összedobtam mindent ;) hi-hi-hi














OLASZOS PULYKARAGU
Hozzávalók:
60 dkg pulykamell (medalion)
1 db vöröshagyma
3-4 szál szárzeller
1szál sárgarépa (10-12 dkg)
20-25 dkg paradicsom
2 ger. fokhagyma
rozmaring
bors, só
olívaolaj
A pulykamellet felcsíkozzuk, a vöröshagymát felaprítjuk, a sárgarépát picike kockákra vágjuk, a szárzellert felszeleteljük.
Egy serpenyőben olívaolajon kifehéredésig sütjük a pulykamell csíkokat, aztán hozzáadjuk az aprított hagymát, pár perc múlva a sárgarépát és a szárzellert, megsózzuk, borsozzuk, majd kevéske vízzel felöntve, roppanós puhára főzzük (10-15 perc, de ez természetesen ízlés dolga). Közben felaprítjuk a paradicsomot, és amikor a ragunk minimálisra elfőtte a rajta levő levet belekeverjük ezt is, aprított fokhagymával és rozmaringgal ízesítve készre forraljuk.
Én, jelen esetben rizzsel (jázmin és vörös) tálaltam, de tésztával vagy polentával is kínálhatjuk







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése