TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. május 24., péntek

Hunyd le a szemed - تغمض عينيك

Valószínű (sőt) az idén sem jutok el egzotikus, világ-barangolós, forró hangulatú nyaralásra és kiküldetésre sem; kiegyeznék egy laza száműzetéssel is, de még az sem :(
Ellenben, ha van az embernek egy kis fantáziája akkor ügyesen „becsaphatja” magát, csak ne mondja el senkinek :), én például tegnap Marokkóban jártam. 
A mesés Marokkó; természetesen nem hagyhattam ki Marrakesh-ben a Kotoubia mecsetet, aztán átugrottam Fez-be legendás piacra. Nyüzsgés, forróság, árusok, kofák, kereskedők, mutatványosok, kígyóbűvölők, táncosok, fakír, kefir egyszóval milliónyi egzotikum. JA! a legfontosabb alkudozni és alkudozni illetve minden pénzt elkölteni; az országból úgysem hozhatsz ki marokkói dollárt. 
(Csak zárójelben jegyzem meg, piszok nehéz alkoholt szerezni; azt is inkább szállodákban és marha drágán.)
Amíg így kalandoztam készítettem egy finom kis kuszkuszt, hogy tökéletes legyen az élmény :) :) :)
A kuszkusz nem más mint a durum-búza darájából készült egzotikus alapanyag, amit úgy készítenek, hogy a darát  megnedvesítik, majd lisztbe hempergetik és kiszárítják. 
Eredete leginkább a berber népekhez köthető akiknek egyik fő eledele volt, ugyanakkor az arab-világ is pompás ételeket kreált belőle.
A kuszkusz Észak-Afrikában több mint ezer éve nemzeti étek, de mára már elterjedt világszerte és a modern konyha egyik közkedvelt eleme lett.
Ahány ház, annyi szokás, és ezt a kuszkusz sem ússza meg :) elkészíthetjük húsokkal, zöldségekkel, köretnek, egytálételnek, tölteléknek vagy lehűtve salátának és vannak helyek ahol gyümölccsel is kínálják desszertként. 
Nem mellesleg, alacsony zsírtartalmú és sok benne a rost.














KUSZKUSZ ÉDESKÖMÉNNYEL 
           ÉS FAHÉJAS SERTÉSKARAJJAL 
Hozzávalók:
20 dkg kuszkusz
50 dkg édeskömény
4 adag sertéskaraj
2 db paradicsom
2 csapott tk. egész kömény
csípős paprika
őrölt fahéj
bors, só
Az édesköményt feldaraboljuk, félkarikára szeleteljük, majd egy-két kanál olívaolajon megpirítjuk, ezután hozzáadjuk a fakultatív mennyiségű, felkockázott csípős paprikát és 2 teáskanál egész köményt, ráborítjuk a kuszkuszt, összekeverjük és felöntjük forrásban levő, sós vízzel. (A víz mennyisége kb.5,5 dl, de közben is adhatunk hozzá egy keveset.) 2-3 percig  forraljuk, a tetejére szórjuk a felkockázott paradicsomot, lehúzzuk a tűzről és fedő alatt kb.:15 percig pároljuk illetve saját gőzében készre „főzzük”.
A sertéskarajt felszeleteljük, sózzuk, borsozzuk és őröl fahéjjal ízesítjük; olívaolajon szép pirosra sütjük. Tálaláskor a kuszkuszt összeforgatjuk, felkeverjük; a karajt én felcsíkoztam és a tetejére halmoztam, de kedvünkre darabolva, akár együtt is készülhet a kuszkusszal, értelemszerűen ilyenkor a hússal kezdjük a főzést.

A maradék kuszkuszból salátát készítettem kígyóuborka, lilahagyma és pár csepp borecet hozzáadásával.  








  مراكش، مراكش، ولكن رائعة.
كنت لي خفقان القلب!
 

   


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése