TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. április 22., vasárnap

Ne aggódj a káposzta miatt

Nem is olyan rég történt, hogy ráizgultam a Székelykáposztára. 
Arra emlékeztem, hogy savanyú káposzta az van otthon és úgy nagyjából minden ami kell hozzá. A húst kellett megvennem, és biztos ami biztos alapon, egy darabka kenyérszalonnát, mert az még nem rontott el semmit. A boltban pont akkor pakolták ki a friss zöldárút és megakadt a szemem, a csodálatos zsenge karalábén ami egyszerre ugrott is a kosaramba. 
A karalábét sokan, sokféle módon készítik, pompásnál pompásabb étkek születhetnek belőle, de olyan levest, mint az én Mamikám, olyant senki nem tud. Gondoltam elkérem tőle a receptet és megosztom veletek. Azt túlzás lenne állítani, hogy meglepődtem, de a  válasz csak ennyi volt -Hát, hogyan egyszerűen, semmi extra... 
Így van ez kérem szépen; azért, én még, annyit hozzátennék - semmi extra, plusz egy nagymama!
Na,de vissza a káposztához. Haza érve gyorsan felraktam a pörköltet, elővettem a káposztát... hoppá!, ez tegnapelőtt még több volt... most mi lesz?! Sokáig nem sopánkodtam a dolgon, gondoltam lesz, ami lesz, feláldozom a karalábét és azzal dúsítom a káposztát . 
Ez meg annyira bejött, még a Mamikámnak is, hogy azóta már ismét elkészítettem, de a káposztát teljesen kifelejtettem belőle.
A hiányzó káposztát, természetesen nem nyelte el a föld és még csak el sem lopták, hanem a Mamikám olajos-káposztát készített magának vacsira. Most jut eszembe, az olajos-káposztáról még nem is írtam; na, majd hamarosan ez is megtörténik; addig is...















SZÉKELYKARALÁBÉ
Hozzávalók: 
50 dkg sertéslapocka
80 dkg karalábé
10 dkg kenyérszalonna
1 fej vöröshagyma 
1 p. tejföl
fűszerpaprika
tárkony, kömény
babérlevél
bors, só
liszt
ízlés szerint, tárkony-, vagy fehérborecet
Szalonnás alapon, hagyományos módon elkészítjük a pörköltet, amit 2 szál babérlevéllel ízesítünk.
A karalábét megpucoljuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Amikor a hús már majdnem megpuhult hozzáadjuk a karalábét és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. (a karalábénak kb:15-20 perc kell) Tárkonnyal beízesítve puhára főzzük és tejfölös habarással sűrítjük. Én úgy szeretem, ha jó sűrű, de ha valaki úgy gondolja, akkor csak a tejfölt keverje hozzá (természetesen hőkiegyenlítéssel), vagy csak tálaláskor kínálja mellé.
Csak 1 tipp: 2 -3 evőkanál tárkony-, vagy fehérborecettel pikánsabbá tehetjük ezt a pompás étket.
 

1 megjegyzés:

  1. Eszembe se jutott volna karalábéval csinálni:-)) Én, ugyan így készítem zöldbabbal!
    Holnap már tudom mi lesz az ebéd, köszi!

    VálaszTörlés