TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. szeptember 17., csütörtök

Hal és cukkini avagy Gondoltam egyet

Gondoltam egyet, mert (viszonylag) szép idő van és el kéne menni pecázni!
Tovább már nem is nagyon gondolkodtam (minek)... pár perc és máris az egyik Market befagyott tavánál voltam; hamar-gyorsan félrehúztam a lékelzárót, bedobtam a mély vízbe az ötágú horgomat, amire nem más, mint egy meglepően finom alaszkai (ez volt rátetoválva) tőkehal filé akadt.
Gondoltam kirántom; otthon is.
Aztán gondoltam egyet, hogy jó lenne mellé valami kis saláta.
Leugrottam a kertbe és... (na jó, úgy mentem le a lépcsőn) ...szóval, ráleltem egy mutáns cukkinire; kicsit izgultam, hogy befér-e az ajtón, de szerencsére befért...
A többit a kép alatt olvashatjátok.  














SAJTOS-TEJFÖLÖS CUKKINISALÁTA
  ÉS
    TŐKEHALFILÉ  TÖKMAGOS BUNDÁBAN
Hozzávalók:
1 kg cukkini
1 p. tejföl (175g)
1 db. natúr tömlős sajt (100g)
2 ger. fokhagyma
3-4 ek olívaolaj
petrezselyem zöldje
bors, só 
Már többször jeleztem, hogy amikor cukkiniről írok, akkor a tényleges, felhasznált mennyiséget írom, tehát, ha pucolva, ha magozva, akkor az a tiszta súly!
A cukinit kb.:1×1 centis kockákra vágjuk és forrásban levő sós vízben 5 percig főzzük, blansírozzuk, majd azonnal, teljesen lehűtjük (ezt a szakma úgy tanítja, hogy jeges vízben). 
Az én cukkinim nagy és „öregedő” volt, kisebb daraboknál a főzési idő, lecsökkenhet 3 percre is, ezt egyébként a cukkini színén is lehet látni, enyhe „zöldessé” változik. 
A cukkinit célszerű megkóstolni és szükség esetén sózni.
A tejfölt és a sajtot összekeverjük, sóval, borssal, és a zúzott fokhagymával ízesítve, valamint a olívaolajjal lazítva és aprított petrezselyemzölddel frissítve, a kihűlt cukkinivel alaposan átforgatjuk. Hűtőben jól lehűtve kínáljuk.
Mellé, lényegében, a hagyományos módon készült rántott halat tálalunk, aminek a panírjába (a zsemlemorzsába) durvára aprított tökmagot keverünk; a filéket pedig sóval, borssal és őrölt rozmaringgal ízesítjük, de pár csepp citromlevet is elbír, ha már egyszer halról beszélünk ;) 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése