TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. december 21., hétfő

Hús és gomba avagy Igazándiból a nokedli

Így a végéhez közeledve jönnek elő olyan dolok, amik már rég jöttek elő - ez egy szép mondat 😁
Itt van például a nokedli, úri helyeken galuska - de a lényeg ugyanaz -  most, hogy jobban nézem, augusztus végén faltam utoljára nokit.
Hát akkor ezért van, hogy ma reggel úgy ébredtem, hogy nokedli!  😎
Ez már meg is magyarázza a mai étkemet illetve az egyik felét, a másik fele elhanyagolható lenne, de mert marhaigen rendes vagyok (má megent) megosztom az én Drágájimmal.















TEJFÖLÖS SERTÉSRAGU
  GOMBÁVAL ÉS TÁRKONNYAL
Hozzávalók:
60-70 dkg sertéslapocka vagy comb
15 dkg kenyérszalonna
30 dkg gomba
1 fej vöröshagyma
1+1 ek. mustár
1 dl fehérbor
1 p. tejföl (150g)
2-3 ek. liszt
őrölt kömény
fűszerpaprika
tárkony
galuska köret
A sertéshúst csíkokra vágjuk és a szalonnát is felcsíkozzuk, a vöröshagymát pedig felaprítjuk.
A gombát igényeinknek megfelelően feldaraboljuk – én vastagabbra és nagyobbra vágtam. -
A szalonnát elkezdjük pirítani, majd ha kiadta zsírját, hozzáadjuk a hagymát és üvegesre sütjük - szükség szerint adhatunk hozzá egy kevéske zsiradékot. -
Ezután jöhet a hús és amikor kifehéredik, elveszti nyers színét meghintjük fűszerpaprikával, ízesítjük köménnyel és tárkonnyal, valamint egy evőkanál mustárt keverünk bele, aztán a gombát is hozzáadjuk.
Vízzel felöntögetve, pörkölt módján puhára főzzük, az „utolsó” forrásnál a másik kanál mustárt és a bort is belekeverjük.
Befejező műveletként tejfölből és lisztből készült habarással besűrítjük.
...ééés természetesen nokedlivel tálaljuk!!!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése