TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. május 16., hétfő

Most a legjobb

Kar a karé, láb a lábé, de ha láb a karé, akkor kar a lábé ? XD
Történt egyszer, pontosabban pár évvel ezelőtt, szóval a közelmúltban, nem is olyan rég, talán 2 - 8 éve, hogy nekiálltam kertészkedni. 
Tehát, vásároltam egy tasak szárzeller magot és odaadtam a Mamikámnak, hogy ültesse el. Kis idő múltán (mert tudom, hogy egy pár óra kell a tökéletes növény kifejlődéséhez) érdeklődtem, hogy kikelt-e már. Mivel nemleges választ kaptam, egy életre elment a kedvem a kertészkedéstől. 
A kerti munkából azért kiveszem a részem, például szívesen szedek ribizlit, málnát esetleg egerest, karós babot és kukoricát, de! kizárólag marmagasságban.
A Mamikánál szinte naponta érdeklődtem a szárzelleremől, próbáltam felelősséggel követni az első saját termesztésű és rendkívül egészséges zöldségfélém növekedését. 
Aztán egyszer elhangzott a mondat, amit az emberfia, rémálmaiban sem hall szívesen, 
EZ NEM AZ! 
A zeller nem így néz ki! 
Próbáltam, nagy szakértelemmel nyugtatgatni a Drága Mamit, hogy biztos majd később alakul ki az igazi zellerszár forma. 
De nem. 
Te, ennek a levele is másféle, menj ki nézd meg! Hát, persze; azt se tudom melyik a Mi! kertünk; lehet, hogy a ribizlit is a szomszédéról szedtem. 
Lényeg a lényeg, a szárzeller magból, csodálatos, 4,96 kg-os karalábé termett és ez a sajátom :)
























FRISSLEVES, BORSMENTÁVAL 
Hozzávalók:
30 dkg karalábé
30 dkg újburgonya
3-4 szál újhagyma
3 dkg vaj 
2 dl tej
2 ek. liszt
petrezselyemzöld
borsmenta
bors, só
A vaj picikét előpároljuk a  kockára vágott karalábét (kicsit meg is lehet pirítani), majd hozzáadjuk az újburgonyát. Felöntjük bő 1 liter vízzel, sózzuk és borsozzuk, puhára főzzük. 
Közben a tejből és a lisztből habarást készítünk, és besűrítjük a levesünket. 
Az újhagymát és a mentát, valamint a petrezselyemzöldet felaprítjuk és a levesbe szórjuk.
Ízlés szerint, egy picike cukorral finomíthatjuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése