TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2010. december 23., csütörtök

Az utolsó előtti pillanatban

Talán nem késő?! még egy ötlet, ha tanácstalan mivel kápráztasd el szeretteidet. Íme egy pompás krémleves, aminek érdekessége a betétje Ami nem más, mint egy sajttal töltött, levelestésztából készült gombóc. Amikor először készítettem jómagam is izgatottan vártam hogy, milyen lesz a gombóc.
Ha nincs túl lisztezve és az egész felülete meg van kenve tojással, nem lehet gond. Ezzel a recepttel szeretnék
BOLDOG, BÉKÉS KARÁCSONYI ÜNNEPEKET
kívánni minden kedves látogatómnak. Azt hogy, én mit fogok főzni? az még a jövő titka, egy biztos, vad az lesz! Remélem nem lesz túl vad, de mindenképp Őrülten Jó !!!


ZAMATOS KÖRTEKRÉMLEVES, SAJTOS GOMBÓCCAL
Hozzávalók:
50 dkg jó ízű körte
25 dkg leveles tészta
20 dkg reszelt sajt
0,5 dl körte pálinka
2 dl tejszín
1 db tojás
mandula aroma
ételízesítő
szegfűbors
cukor, liszt
A leves:

A körtét igényünk szerint hámozzuk vagy nem, felkockázzuk, ételízesítővel és 4 - 5 szem szegfűborssal, kb.1.2 l vízben puhára főzzük. A bors szemeket kiszedjük, és a körtét botmixerrel leturmixoljuk, hozzá adjuk a pálinkát és kiforraljuk. A tejszínből és 2 evőkanál lisztből habarást készítünk és a levesünket besűrítjük. Cukorral ízlés szerint édesítjük (én nem szeretem ha túl édes, végül is nem egy szokványos gyümölcsleves) és pár csepp mandula aromával ízesítjük.
A gombóc:
A leveles tésztából (ma már a legtöbb gyártó,"készre nyújtott" lapokban csomagolja, de én erre is, egy picit még rásodrok) 4-5 centis kockákat vágunk és az az egész felületét lekenjük tojással. A reszelt sajtot, ha finomítani akarjuk fűszerezhetjük rozmaringgal és durvára őrölt borssal -nem kötelező-,a kockák közepére osztjuk, majd bátran gombócokat formázunk. Amikor tepsibe rakjuk ügyeljünk arra hogy, a "legcsúnyább" fele kerüljön alulra, tojással lekenve szép pirosra sütjük.

2 megjegyzés:

  1. Hát megfőztem, megsütöttem és a végén elakadtam.
    A problémám: a leves szedjem a gombócra, vagy a gombócot
    tegyem a levesbe, Mindenesetre mindkettőt megpróbálom.

    VálaszTörlés
  2. Boldog Karácsonyt neked is Csacsabá...!
    A sajtgombócot biztos megcsinálom külön is sör- vagy bor-korcsolyának. Vártam, hogy lesz valami főétel recepted karácsonyra, de ami késik nem múlik. Nálam a citromos bazsalikomos besameles tengeri halfilé - tetejére sajt pirítva - isteni lett.

    VálaszTörlés