TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. október 10., kedd

Sóska és tészta avagy Pasis ügy

Na kérem, most tessék bátran nevetni. Ott hátul is.
Talán már említettem, hogy engem, itt a házban, ahol lakom, szeretnek vagy...., de mindegy.
Amikor tök szezon volt, böcsüettel sorakoztak a tökök, az ajtóm előtt, mire hazaértem és nem kétszer. Ezen kívül néhány patiszon, egy-két paradicsom, paprika, egy nagy adag csípős, de olyan, hogy a szomszéd néni, azt mondta, -Gyerek, ettől még a vala... valamid is füstölni fog.-
Tegnap, amikor rápillantottam az kilincsen lógó kis zacsira, ami tele volt szép zöld levelekkel, egyből tudtam hogy narkós leszek, egyből tudtam, hogy ma fincsi, spenótos-penne lesz a mönü. Pasis módon, ahogy bevittem  a lakásba, úgy zacsistól letettem a, a, hát a, valahova.
Ma amikor neki láttam a főzésnek, meglepődve tapasztaltam, hogy valaki kiette a penne tésztát a spájzból.
Gyerünk a boltba, tej, kolbász, pékárú, hypo, műsorújság, és csoki a gyerekeknek < ez egy jó indok, még akkor is ha nincsenek is gyerekek.
Aztán haza, és vissza penne-ért.
Most aztán minden meg van; de a lépcsőházban találkoztam a szomszéd nénivel, és kapva az alkalmon,  megköszöntem neki a spenótot. 
Ő mosolyogva, csak annyit mondott:
-Szívesen; 😁 sóska.




ZAMATOS SÓSKÁS PENNE
Hozzávalók:
25-30 dkg penne
60 dkg friss sóska
15 dkg sárgarépa
4 ek. virágméz
4 ger. fokhagyma
2 dl tejszín
3-4 ek. olívaolaj
10 dkg vékonyra szeletelt, füstölt sonka (pl.fekete erdei)
A tésztát kifőzzük.
A sóskát megmossuk, a középső erét kitépkedjük, majd forrásban lévő vízben 1 perc alatt megfonnyasztjuk, leszűrjük. Egy deszkán, éles késsel "csapkodva" pépesre vagdossuk, de aprító géppel is csinálhatjuk -gondolom, bár nekem nincs ilyenem-. 
A fokhagymát durvára aprítjuk, a sárgarépát lereszeljük.
Száraz serpenyőbe csurgatjuk a mézet, elkezdjük hevíteni, amikor szépen felhabzik beleszórjuk a fokhagymát, finoman megkaramellizáljuk, aztán hozzáadjuk a sóskát, a répát és az olívaolajat. Megsózzuk, kavargatva, 1-2 percig pároljuk, majd a tejszínnel és kb. ugyanannyi vízzel felöntve, közepes lángon sűrűre forraljuk.
A kifőtt penne tésztát, beleforgatva, tálaljuk, a tetejére pedig keskenyre csíkozott, és megpirított sonkát szórunk.  











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése