TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. november 17., csütörtök

Karaj és kolbász avagy Ennél egyszerűbbet?

Mostanában ilyenek jutnak az eszembe. 
Semmi cicó, néhány hozzávaló és kész!














KOBÁSZOS-TORMÁS SERTÉSROLÁD,
  HAGYMÁS-TÖRTBURGONYÁVAL
Hozzávalók:
60 dkg sertéskaraj
10 dkg parasztkolbász 
6-8 tk. torma (én a csípőset lájkolom)
1 kg burgonya
1 nagy fej vöröshagyma 
bors, só
sertészsír
A sertéskarajt felszeleteljük és kiklopfoljuk (8 szelet).
A kolbászt apró kockákra daraboljuk. 
A karajszeleteket megkenjük tormával és rászórjuk a kolbászkocákat, majd ügyesen, szorosan feltekercseljük őket, kívülről sózzuk, borsozzuk.
(Én nem tűztem meg hústűvel, fogvájóval, hanem a szeletek széleit bevagdostam, hogy ne ugorjanak össze, és a nyitott (összeérő) felükkel kezdtem a sütését, párolását. Egyébként ezt mindig így csinálom; előfordulhat, hogy kicsikét megnyílik de szerintem ez nem annyira zavaró; természetesen aki ebben nem bízik, az nyugodtan tűzze össze. )
Egy serpenyőben zsiradékot hevítünk, és a roládjainkat, a nyitott felükkel lefelé belepakoljuk, gyenge lángon, fedő alatt 25-30 percig pároljuk, közben átfordítjuk,  illetve szükség szerint kevés vizet önthetünk alá, ha megkívánja ( NE SOKAT! pároljuk, nem főzzük.)
A megtisztított burgonyát, kockákra daraboljuk és sós vízben puhára főzzük.
A vöröshagymát felaprítjuk, sertészsíron lepirítjuk, hozzáadjuk a megfőtt burgonyát és egy burgonyatörővel, összetörjük, sózzuk, borsozzuk.
Tálaláskor a hús alatt összegyűlt szafttal feltétlen locsoljuk meg.

 
 
 

 





  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése