TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. szeptember 23., péntek

Cékla és rizs avagy Rizottó vörösben

A rizzottó készítésről már sokat hallottunk, én is írtam már róla, és természetesem készítettem is már néhányat, az adott időszak, szezonális zöldségeivel.
Jelenleg is van "raktáron" egy pikáns sajtos, csípős, cukkinis amit ma meg akartam osztani veletek...
...de eszembe jutott valami, és tellentisztára belevörösödtem ;)














KAKUKKFÜVES CÉKLARIZOTTÓ,

 FETÁVAL ÉS FÜSTÖLT HALLAL
Hozzávalók:
30 dkg rizottó rizs
2 db cékla (kb. 60 dkg)
10 dkg feta (krémfehér sajt)
3-4 tk. torma (ecetes)
3-4 tk. kristálycukor 
szardella, szardellapaszta vagy só
kakukkfű
olívaolaj
füstölt hal (jelen esetben makréla)
A céklát megfőzzük, megpucoljuk, kis kockákra vágjuk.
Egy lábosban olívaolajon áthevítjük a rizst, közben már a szardellát is beleaprítjuk, és felöntjük vízzel (zöldség alaplével), úgy hogy épp ellepje és kevergetve, fokozatosan felöntögetve, kakukkfűvel, 3-4 teáskanálnyi tormával és kb. ugyan annyi cukorral, puhára főzzük.
A főzés felénél, hozzáadjuk a céklakockákat, az utolsó forrásnál pedig a feta sajt felét.
Tálaláskor füstölt halat tépkedünk rá, illetve a maradék fetával megszórjuk.  
(Vigyázzunk! a szardella - sós, a feta - sós,  a cukor ezt kiemelheti, ezért figyeljünk oda és ha kell inkább a végén sózzuk, szükség szerint)  








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése