TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. február 7., kedd

... és eljő a Kaszás !!!

A Kaszásleves nevét valószínűleg arról kapta, hogy a drága asszonynépek, kaszálás, betakarítás idején főzték a dolgos férjuraiknak. 
A padláson "félre tett" (szerintem csak megtalált) kiszáradt füstölt oldalasból és más, valamikor szebb életre szánt füstölt húsokból készítették ezt a mennyei leves. Ki így, ki úgy, hússal, hús nélkül, savanyítva, krumplival, rizzsel, zöldségekkel, paprikázva, vagy csak tejfölös habarással, tojással, csurgatva, itt-ott egészben - buggyantva... 
Lényeg a füstöltlé!
Nekem nincs kaszálóm, a padláson is csak pókok vannak, úgyhogy vettem egy szép formás csülköt és...














KASZÁSLEVES
Hozzávalók:
1,2 l füstölt hús főzőleve
20-30 dkg a főtt füstölt húsból
2 db tojás
1 p. tejföl
2 ek. liszt
borsikafű
petrezselyemzöld
igény szerint:
só v. ételízesítő
Jó figyeljen mindenki, mert csak egyszer írom le!!!
A füstölt hús levét felforraljuk és borsikafűvel ízesítjük. A tejfölből és a lisztből habarást készítünk és a füstös levünket besűrítjük vele. Amikor már kissé forr a leves, belecsurgatjuk a felvert tojásokat, megkóstoljuk, ha szükséges sózzuk vagy ételízesítővel állítjuk be a kívánt ízt. A húst csíkokra vágjuk vagy tépkedjük (ez azért jobb, mert így rusztikusabb darabokat kapunk, és az ujjunkat is le lehet nyalni) és beleszórjuk a kész levesbe, de külön is tálalhatjuk.

Mint azt fent említettem, én általában füstölt csülökből készítem és akkor kb. stimmel a lé mennyisége is. A maradék húst pedig félreteszem ínségesebb időkre, például másnap reggelire, ha megéri a reggelt 😁 

2 megjegyzés: