TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. július 26., szerda

Rizs és zöldség avagy Kelet és fúzió, vagy mi?!

Ma a Keletre vágytam, és nem is kelet sokáig gondolkodnom, azon hogy mit egyek, mert volt egy kis maradék párolt rizsem, amit tegnap este készítettem, hogy ma legyen maradékom 😁
Tehát, ha már egyszer van rizs, akkor tiszta sor, hogy legyen, sült rizs, tojással és zöldségekkel, édes-savanyú-csípős, az olyan jó kínais cucc, az meg kelet, vagy mi.?!
Tény, való, s igaz, hogy nekem nincsenek idehaza keleties ízesítőim, meg fafül-gombám, ezért frappánsan kelet megoldanom, de végül is divat a fúziós konyha vagy mi!?
Ezt én délbe ettem, de nektek sem kelet sokáig várni, hogy egy kis ágynyugalom után megosszam veletek.
Jó étvágyat, vagyis  胃口好 vagy mi?!
















TOJÁSOS SÜLT RIZS, SOK ZÖLDSÉGGEL
Hozzávalók:
4 adag párolt rizs
20 dkg gomba
1 szép szál sárgarépa
2 szál szárzeller
1/2 db jégcsap retek
1 db kápia paprika
2 szál újhagyma
2 ek. szezámmag
4 db tojás
1 ek. lenmag
4 ek. vörösborecet
1 ek méz
chili pehely

A rizst nyugodtan készítsük el előzőnap este.
A zöldségféléket tetszőlegesen feldaraboljuk, ügyelve arra hogy nagyjából egyforma nagyságúak legyenek, és szerintem érdekesebb (ezt egy híres séftől loptam) ha mindegyik zöldségnek más -más formát adunk.
Egy nagy serpenyőben (vagy vok-ban) olajat hevítünk; a kápia paprika és a újhagyma kivételével, együtt elkezdjük pirítani a zöldségeket. Amikor már félig pirultak, beleszórjuk a len-, és szezámmagot, még 1-2 percig pirítjuk, megsózzuk, chili pehellyel ízesítjük, aztán meglocsoljuk a borecettel és a mézzel, amit szépen elforralunk. Ekkor adjuk hozzá a rizst, a paprikát és az újhagymát; a tojásokat felverjük, és amikor a rizs jól átforrósodott, szépen ráöntjük.
Finoman mozgatva, hogy a tojás nagyobb darabokban maradjon, készre sütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése