TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. október 25., kedd

5 let

Drága Barátaim!
Eddig csak jártam az üzleteket és amit megláttam, azt megvettem és otthon kezdtem el gondolkozni azon (nohiszen), hogy mit is főzzek a beszerzett dolgokból. Most legalább a Spar Chef jóvoltából kiélhetem magam és a kreativitásomat. 
Találátam egy nekem való receptversenyt a Facebook segítségével. Boldog voltam, Őrültem a lehetőségnek, végre nem kell azon gondolkoznom, hogy mit vásároljak. Sajnos kicsit későn csatlakoztam a "játékhoz" és csak 1-2 napom volt ötletelni, de minden esetre sikerült, egy egyszerű, Őrülten Jó Ételt összedobnom. Tudom egy picit lehetett volna még finomítani rajta, például egy mártással vagy mártogatóval, de arra is törekedtem, hogy NE ! használjak túl sok, másik hozzávalót. A receptverseny lényege : két hetente megadnak öt hozzávalót (szerencsére akciós termékeket) és azokból kell, nem csak ehető, de ízletes éltelt készíteni. Lehet használni hozzá bármit (hát, így már könnyebb), de Őrültségemnek köszönhetően, próbálok minél kevesebet hozzá rakni (pl.:húsféleséget), nehogy túl könnyű dolgom legyen.
Ezt a "tortát", vacsorára ajánlom, egy kis tejecskével vagy teával.
Jó étvágyat kíván mindenkinek azŐrültSzakács 
ui.: én a maradék borocskát hörpölgettem el ehhez a finom vacsihoz :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 VAJBABOS SZENDVICSTORTA, 

CAMEMBERTTEL ÉS FEHÉRBORRAL

 

Hozzávalók:

75 dkg vajbab  

50 dkg kukoricás kenyér 

2 db Tihany camembert sajt

4 dl száraz fehérbor 

3 db tojás 

5 dkg vaj

1 ek zsemlemorzsa

2 tk tárkony 

1 tk só 

A kenyér legyen szikkadt, 3-4 napos! 
Kevés olvasztott vajon, 1 deci fehérborral, tárkonnyal és sóval megpároljuk a vajbabot. A tojásokat a maradék borral elhabarjuk, sózzuk és tárkonnyal ízesítjük. A kenyeret vékonyan lehéjazzuk és centis szeletekre vágjuk. Egy 26 cm tortaformát kivajazunk és vékonyan meghintjük zsemlemozsával. A kenyér szeletek felét belemártjuk a boros-tojásba (nem áztatom el !) és ügyesen kibéleljük a tortaformát. A megpárolt vajbabot beleszórjuk a kibélelt formába, jól lenyomkodjuk és a tetejére szeleteljük a camembert sajtot (nekem szép vékonyan 15-16 szelet jött ki egyből), majd ismét egy réteg bemártott kenyér következik, jól lenyomkodva. A maradék tojást öntsük rá tetejére a kenyeret pedig morzsoljuk rá, ezzel kicsit rusztikusabbá tesszük ezt az Őrülten Jó Ételt. 
Persze az utolsó mondat csak akkor érvényes, ha van egy pici maradékunk (nekem volt); ha nincs emiatt nehogy csináljunk XD 
Gázsütő 4 fokozatán 40-45 perc alatt szépen pirítsuk össze.
Csak 1 tipp: nekem nem hiányzik mellőle a mártás, de egy kis tejfölt, majonézt vagy akár fehérbor mártást kínálhatunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése