TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. december 10., kedd

Ismerkedési est

...hogy mik vannak!?
Ez az eset minap történt velem a zöldségesnél. 
Eléggé intim és talán egy picikét bizarr is, mégsem tudok csak úgy elmenni mellette, mintha semmi sem történt volna...
-Jó napot!
-..pott!
-Maga? Kicsoda vagy micsoda?
-Csicsóka.
-Bocsánat azt hittem valami bibircsókos krumpli.
-Nem, nem; inkább a napraforgóval vagyok közeli rokonságba, fiatal koromba össze is szoktak keverni minket, de később én sokkal magasabbra növök.
-Hm, érdekes...
- Ha jól látom, magának kimondottan jót tennék, már bocsásson meg, de nem tudtam nem észrevenni azt a 60-70 kiló fölösleget amit magán cipel.
-???
-...tudja „gumóim fogyasztása azért is előnyös a mai, elhízáson alapuló népbetegségek megelőzésében, mert az inulin molekulahosszúsága miatt nem reszorbeálódik, emberben pedig (az inulináz enzim hiánya miatt) nem bontódik és legfeljebb a vastagbél baktériumflórája képes valamelyest feldolgozni.>Wikip.”
-Pff, biztos. Arra gondoltam, hogy eljöhetne hozzám estére; kicsit össze ismerkednénk!
-Hát jól van, legyen.
Izgatottan vártam az estét, fogalmam nem volt mit fogok kezdeni vele. 
Egy darabig csak ültünk egymással szemben, aztán eszembe jutott Ádám és Éva sztorija, majd vállalva a kiűzetést, almával kínáltam. Nem tiltakozott, sőt...
Szép estét töltöttük el így együtt, szerintem fogunk még  találkozni; egyszer szeretném látni a maga nyers valójában is.















CSICSÓKAKRÉMLEVES ALMÁSAN, 
     TÖKMAGGAL ÉS OLAJÁVAL BOLONDÍTVA
Hozzávalók:
60 dkg csicsóka
1 db szép nagy alma
1 dl tejszín
1 ek. liszt 
szerecsendió

tökmag
tökmagolaj 
A csicsókát megtisztítjuk; ezt lehet úgy mint a burgonyát, a bibircsókokkal nem érdemes foglalkoznunk, nyissz vagy csak dörzsivel, kefével alaposan ledörzsölni
Ezután (szükség szerint darabolva) bő 1 liter vízben feltesszük főzni és közben közé dobjuk a feldarabolt almát is, sózzuk, frissen reszelt szerecsendióval ízesítjük. Amikor már teljesen megpuhult a csicsóka, szép simára turmixoljuk; a tejszínből és a lisztből habarást készítünk és besűrítjük vele a levesünket, kiforraljuk, utóízesítjük. 
(Az alma ízének függvényében, egy csipet cukrot szórhatunk bele, de ez nem egy édes leves!)
Tálaláskor pirított tökmaggal és tökmagolajjal visszük tökélyre ezt az egyszerű és mégis pompás krémlevest.

2 megjegyzés: