TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. december 23., szombat

Borsó, répa, krumpli avagy Máshogy is finom

Ahogy tegnap említettem, ma egy valóban finom főzelék került a tányéromba.
A finom főzeléket azaz a finomfőzeléket szintén többféle módon el lehet készíteni, illetve és lénygében, a hozzávalóit mindenki kedvére variálhatja, olyan zöldségekből amit szeret vagy épp van otthon. Ami viszont a leggyakoribb összetevője, sőt mondhatjuk, a fő alapanyaga, az a zsenge zöldborsó, és a sárgarépa (van ahol csak ezek). Ehhez jöhet burgonya, karfiol, menzákon kukorica, és olyannal is találkoztam már, hogy burgonya-sárgarépa-brokkoli....
Én pedig úgy szeretem, hogy... (illetve így is) 😉












FINOMFŐZELÉK, DEBRECENIVEL
Hozzávalók:
60 dkg zsenge zöldborsó (fagyasztott)
30 dkg burgonya
15 dkg sárgarépa
1 pár debreceni (de lehet 2 is)
1 p. tejföl
2-3 ek. liszt 
lestyán
őrölt kömény
A sárgarépát és a burgonyát megtisztítjuk, a sárgarépát félkarikákra, a burgonyát pedig kis, kb.centis kockákra vágjuk.
 A debreceni kolbászt szintén kicsi kockákra daraboljuk.
 1-2 kanálnyi zsiradékon addig pirongatjuk a sárgarépát, amíg a zsiradék szépen elsárgul, tehát a répa kiadja színét. Ekkor hozzáadjuk a debrecenit és ezt is megkönnyeztetjük – ezek fogják a főzelékünk színét (és alapízét adni) -, majd jöhet a burgonya és a fagyos borsó. Megsózzuk, befűszerezzük, vízzel felöntve puhára főzzük.
Tejfölből és lisztből készült habarással besűrítjük.
-Én a fűszeresebb ízeket szeretem, de akinek úgy jobban ízlik az kis cukorral fnomíthatja.


FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése