TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. július 19., szerda

Gnocchi, cukkini és kék sajt avagy Itt is, ott is

Hamarosan annyi éves leszek, hogy az számomra is meglepő (mondjuk ez évek óta így van).
Ilyen korban az ember megkeresi a régi barátokat, hogy egy jót beszélgessen.
Épp ezért elmegy az orvoshoz, mert ott, a váróban, már könnyeben találkozik az ismerőseivel. 
No, így voltam én is ma, bár reggel már eszembe jutott, hogy egy jó kis gnocchi-t ennék, meg is főztem a burgonyát, aztán 10 óra után, el ugrottam a Dr. Orvoshoz... 
Du. 4 azaz 16 óra után, amikor haza értem, hama-gyorsan össze is dobtam, az ebédem...
...
...mit?
Ja, neem, nem voltam 6 órát az orvosnál, nem, nincs ebben semmi irónia...
Közben azért más dolgokat is elintéztem, pl. átugrottam röntgenre, beléptem a patikába, meg aztán postán is voltam 👈na az sem egyszerű...















GNOCCHI, KÉK SAJTTAL ÉS CUKKINIVEL
Hozzávalók:
A gnocchihoz-
80 dkg burgonya
25 dkg liszt
1 db tojás
szerecsendió
A szószhoz-
1 db cukkini (25-30 dkg)
10 dkg Gorgonzola (Márvány sajt)
2 dl tejszín
bors, só
olívaolaj
A burgonyát héjában megfőzzük, megpucoljuk, burgonyanyomón átnyomjuk, kihűtjük.
A kihűlt burgonyát, összegyúrjuk a liszttel és a tojással; sóval, valamint egy picike frissen reszelt szerecsendióval ízesítjük. A tészta gyúrásakor (mint azt szoktam mondani), a kezünket lisztezzük és ne a tésztára szórjuk. Amikor megvagyunk a tésztával, lisztezett deszkán, 2-3 cm vastag rudacskákká formázzuk (ahogy kijön, nekem 4 db). Itt már bátrabban használhatjuk a lisztet, de csak a deszka szórására!











Egy villa"éléve", feldaraboljuk a tészta rudacskákat, (lisztezünk, hogy ne tapadjanak össze), majd a tenyerünkben, a vágott felüknél, a villa segítségével kissé megnyomkodjuk, megformázzuk őket.
A cukkinit felkockázzuk és kevéske olívaolajon, megpirítjuk.
Közben a Gorgonzola-t belemorzsoljuk a tejszínbe, egy villával meg is nyomkodhatjuk, hogy jobban keveredjen.
A kifőtt gnocchit összeforgatjuk  a cukkinivel, ráöntjük a sajtos-tejszínt és sűrűre forraljuk; szükség szerint sózzuk borsozzuk, tányérra rakjuk, megesszük, semmi cicó.
Szép estét 😉



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése