TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. november 28., kedd

Muffin és gesztenye avagy Kaparj elő és ötletelj, ha kell többször is

Mint azt már többször jeleztem, nem vagyok egy nagyon sütögetős, sütizős fajta manus.
Ha nem emlékeznél rá, hogy ezt már jeleztem, az csak azért lehet, mert nincs is sok desszertem, sütim, nyali-falim; tehát olyan sokszor (valójában) nem is olvashattad ezt a mondatot, mert  csak akkor szoktam jelezni amikor édes receptet írok. DE! ha tíz alkalomból hétszer jeleztem akkor még is csak helyénvaló az, hogy többször. 
NA, ezt szépen megmagyaráztam.
A lényeg viszont az, hogy amikor kell, akkor a természetesebb módon előkaparok egy régi receptet és ezt használom alapnak, illetve próbálom feldobni, átvariálni, a lehető legegyszerűbb Őrültségekkel 😉

















BUJTATOTT GESZTENYÉS-MUFFIN (12db)
Hozzávalók:
15 dkg puha vaj
15 dkg liszt
12 dkg porcukor
1/2 cs. vaníliás cukor (6g)
1/2 cs. sütőpor 
1/2 dl tej
2 db tojás
20 dkg gesztenyemassza
csokipasztilla
rum (aroma)
fahéj
A vajat a porcukorral habosra keverjük, aztán hozzáadjuk a tojásokat, majd a sütőporral elkavart lisztet; vaníliás cukorral és egy csipet fahéjjal ízesítjük, és 2-3 kanálnyi csokipasztillát is belekeverünk.
Egy 12-es muffin formát kibélelünk papírkapszlikkal, és ügyesen elosztjuk bennük a tésztát. A gesztenyemasszát pár csepp rummal összegyúrjuk és kis golyókat formázunk belőlük. 
A gesztenyegolyókat a muffinok közepébe rakjuk (a nyers tésztába "ejtjük") picikét lenyomkodjuk, majd 200 fokon, légkeveréssel, 18-20 perc alatt szépen megsütjük.







1 megjegyzés: