TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. július 18., szerda

Karaj és mártás avagy Így alakult

A napokban szóba került az egészben sült karaj, nekem több se kellett, már szaladtam is a boltba (na jó, bicajjal szaladtam), mert nekem azonnal az kell, majd valamelyik nap.
A karaj vásárlásnál, én a hosszúkarajt (a karaj első, tarja utáni része, szaftosabb, puhább, finomabb- nekem) részesítem előnyben.
Aztán reggel, az is eszembe jött, hogy régen ettem kukoricakását.
Ahogy az étel készült, úgy alakult, hogy olaszos irányba vittem a húst illetve a szaftját; ezért polentának nevezetem el a köretet, amit most lazább, hígabb állagúra készítettem.












EGÉSZBEN SÜLT SERTÉSKARAJ, OLASZOSAN
Hozzávalók:
1 kg sertés hosszúkaraj
1 nagy fej vöröshagyma
6 ger. fokhagyma
20 dkg sárgarépa
1 dl fehérbor (félédes)
majoránna
fűszerpaprika
bors, só
1 dl víz
2 ek. kapribogyó
30 dkg kukoricadara
5 dkg szeletelt mandula
1,5 dl víz
bors, só
A sütőt 180 fokra bemelegítjük.
A sertéskarajt sóval, borssal, majoránnával és egy kevéske fűszerpaprikával alaposan bedörzsöljük, bemasszírozzuk; majd egy kis tepsibe rakjuk, meglocsoljuk olívaolajjal, és 1 deci vizet öntünk alá. A sárgarépát és a hagymákat megtisztítjuk, felkarikázzuk, feldaraboljuk őket és a húsköré szórjuk.









Az előmelegített sütőben, fóliával letakarva, kb. 2 órán át sütjük, az utolsó 20 percben, a fóliát levéve picit rápirítunk, színt adunk neki. A megsült karajt, kivesszük a tepsiből és tálalásig melegen tartjuk.
A hús alatt levő szaftot, illetve az abban puhára sült répát és hagymát egy erősebb villa, vagy burgonyanyomó segítségével „pépesítjük”, de aki simábban szeretné, az le is turmixolhatja, bár szerintem, ha kicsit rusztikusabb, darabosabb, akkor izgalmasabb is.
Az így kapott mártást egy kis edénybe borítjuk, kapribogyót adunk hozzá és felöntjük 1 deci félédes fehér borral, majd jól kiforraljuk.
A szeletelt mandulát finoman megpörköljük. VIGYÁZZUNK ne égessük meg, és amikor elérte a kívánt színt, borítsuk egy hideg tányérra, hogy ne piruljon tovább a serpenyő melegétől.
A polentához felforralunk, 1,5 liter vizet sóval és borssal ízesítjük, folyamatosan kavargatva beleszórjuk a kukoricadarát és mandulát. Kis lángon, kevergetve!!! kb. 12-15 percig pufogtatva főzzük, amikor elkészült, 2-3 evőkanálnyi olívaolajat kavarunk hozzá.
Tálaláskor a polentára helyezzük a felszeletelt karajt, meglocsoljuk a kapribogyós mártásával és Parmesan forgácsokkal koronázzuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése