TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. július 26., csütörtök

Hús és tészta avagy Ez az eredeti, ha én mondom

Szinte már nem is létezik olyan étel aminek ne lenne legalább 2-3 eredeti receptje a neten, és még 2 a tévében, 1 ahogy a haver mondta, és sajátunk 😁
No, nálam (is) egy régi  téma a -Bolognai spagetti- természetesen utána néztem illetve az emlékeimre hagyatkozva (ez volt a legrizikósabb), megalkottam, én is az eredetit.
Magyarázkodás: egy olasz ismerősömtől - 1 rész marhahús, a fele rész zöldség, a zöldség fele s.répa, a másik fele, felezve zeller és petrezselyemgyökér, vörösbor, paradicsomszósz, zöldfűszerek, stb., egy nagy olasz szakácstól  (tévés- is) - paradicsom? sokkal később került Európába; egy másik olasz származású szakács - a hús harmad része legyen a soffrito/ olasz alap: hagyma, s.répa, szárzeller/ balzsamecet, vörösbor stb...; a netről egy eredeti - szerecsendió, és egy kis füstölt... stb...; Jamie Oliver-nél bármi mehet bele, csak mondjuk , írjuk hozzá a nevéhez; egy "nagy házi szakács" barátomtól -  darált hús pörköltesen, paradicsompüré, bazsalikom, először azt hittem, hogy viccel... de nem; és még temérdek eredetit találhatunk itt-ott, amelyeknél az alapok lényegében megegyeznek.
Aztán ott van még a végül is elfogadható, praktikus valóság, üvegben vagy zacskóban...😔
Egy rövid történet - egy ismerősöm (nem én 😉) főnöke kérésére bolognait készített...; 
-Nem rossz, sőt egész jó, na meg azért finom is, de nem ilyesmire gondoltam, picit olyan másra. Majd legközelebb...
Legközelebb, amikor nem  én az ismerősöm készítette, a Bölcs Vezír  megkóstoltatta vele...
- Látod, erre gondoltam, most nagyon fa@a lett, ez majd többször is lesz a menüben, rendeltünk hozzá port!
Azóta tartok otthon az ismerősöm tart otthon, természetazonos aromát, ízfokozót, állomány javítót, mestersége színezéket, és pisztolyt.
Egy szó mint száz, jöjjön az én eredeti Bolognai receptem - assztán kacsintószmájli
















BOLOGNAI SPAGETTI
Hozzávalók:
50 dkg marha darált hús (nálam lábszár)
10 dkg füstölt tarja
1 fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
20 dkg sárgarépa
 2 szál szárzeller
4 ek. balzsamecet
2 dl vörösbor
2 dl sűrített paradicsom
2 db babérlevél
kakukkfű
szerecsendió
őrölt rozmaring
bors, só
25 dkg spagetti
A vöröshagymát, a szárzellert, és a tarját, apró kockákra daraboljuk, és együtt olívaolajon, finoman lepirítjuk.
Közben a megtisztított sárgarépát nagy lyukú reszelőn lereszeljük, a fokhagymát felaprítjuk, és ezeket is az alaphoz adjuk, aztán még kb. 5 percig pirítjuk.
Ezután hozzáadjuk a húst, és amikor a hús elveszti nyers színét, megsózzuk, meglocsoljuk a balzsamecettel, felöntjük a borral, kakukkfűvel és szerecsendióval ízesítjük, és vízzel felöntögetve bő egy órán át pörkölt módján főzzük.
Aztán hozzáöntjük a sűrített paradicsomot és a korábbiakhoz hasonlatosan puhára főzzük. (30-35 perc)
Befejező mozzanatként, az utolsó forrásnál (igen, csak most) egy kevéske őrölt rozmaringgal és borssal tesszük zamatosabbá.
Az időközben kifőtt spagettire halmozzuk a ragut, és reszelt Parmesan-al megszórjuk.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése