TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. július 31., kedd

A csibe, a dara és a batáta avagy 800 után

Ma nem nagyon akartam blogolni, és még főzni sem; van ilyen, főleg ebben a csodálatos ...kula időben. Mondhatnám, én is kiadtam a riasztást 😉
Aztán most,  az esti órákban ránéztem a dolgaimra és örömmel láttam, a nézettségem átlépte a 800000 !!! és ez HEPI 😁😁😁
Ezért, illetve ezt köszönve, hama-gyorsan felnyitottam a raktáramat és előszedtem egy kis egyszerű, ízletes mannát.
Ja! és KÖSZIKÖSZI, mert ezt Ti csináltátok 😌😍











BORSOS CSIRKEMELL,
   ÍZLETES BATÁTA KÖRÍTÉSSEL
Hozzávalók:
60 dkg csirkemell
80 dkg batáta (édes burgonya)
4-5 ek. gyöngyhagyma (ecetes)
2-3 db paradicsom (kb.15 dkg)
petrezselyem zöldje
kukoricadara
szerecsendió
bors, só
A csirkemellet felszeleteljük, (igény szerint klopfolhatjuk, de én ezt most kihagytam) megsózzuk.
A kukoricadarához* nem kevés borsot, és frissen reszelt szerecsendiót keverünk, majd közvetlen a sütés előtt alaposan beleforgatjuk, belenyomkodjuk a szeleteket.
Egy serpenyőben, kevéske zsiradékon, mindkét oldalukról szépen megsütjük őket.
A körethez, a batátát megtisztítjuk, centis kockákra daraboljuk, kissé megsózzuk, és víz hozzáadása nélkül, olívaolajon, közepes lángon, kevergetve, mozgatva, „saját gőzében” puhára pároljuk.
A paradicsomot meghámozzuk, (most kivételesen így csináltam, de különben nem szoktam) magrészét eltávolítjuk, húsát pedig szintén felkockázzuk és amikor a batáta, már haraphatóan puha, a gyöngyhagymával együtt beleszórjuk, szükség szerint sózzuk, borsozzuk, készre pároljuk, a végén jó szokásom szerint, petrezselyemzölddel frissítjük
*Kukoricadara mennyiséget nem írtam, mert ezt a hússzeletek nagysága is befolyásolhatja, illetve közben is keverhetünk még hozzá, ha kell. Ennek hiányában zsemlemorzsával is készíthetjük, de azt picit lassabban süssük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése