TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. január 4., vasárnap

Kanászpecsenye - Lost vagy retro 6.

Megint előkapartam egy régi, nagy klasszikust. 
Ez az étek, valamikor szinte minden étlapon előkelő helyen szerepelt, de mára már a pompás „mediterrán jellegű” ételek egy kicsit háttérbe szorították.   
Még szerencse, hogy a „divatos” ételeket kínáló éttermek mellett, egyre gyakrabban születnek, igazi, vendéglő-hangulatú kis családias éttermek is, amik felelevenítik azokat a régi jó ízeket.
És az is szerencse, hogy az otthoni valamint a menzás menük közül még nem tűntek el ezek a pompás kis dolgok, és most én is teszek érte, azzal, hogy Kanászpecsenyét készítek; bár csirkemájjal (valljuk meg, ez a biztosabb), de ez az élvezeti értékéből semmit sem vesz el.














KANÁSZPECSENYE, 
  CSIRKEMÁJJAL ÉS DÖDÖLLÉVEL
Hozzávalók:
50 dkg sertéskaraj (szerintem elég 4 főre, mert ugyi jön hozzá még a máj is)
30 dkg csirkemáj
1 nagy vöröshagyma
majoránna
egész kömény 
fűszerpaprika
bors, só
Köretként én, most dödöllét készítettem (mert megkívántam), de klasszikusan, burgonyát adnak mellé (petrezselymes, pirított, vajas, tört...) .
A sertéskaraj felszeleteljük enyhén megklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk és egy serpenyőben szépen megsütjük, tálalásig melegen tartjuk.
A vöröshagymát vastagabb félkarikákra vágjuk; forró zsiradékon először egy kanálnyi egész köményt kipattogtatunk, aztán megfonnyasztjuk rajt a hagymát, majd hozzáadjuk a nagyobbra darabolt (pl.félbe) csirkemájat. 
Ahogy a máj elveszti nyers színét, megsózzuk, majoránnával ízesítjük, leszórjuk egy-két kanálnyi lisztel (nem kell sok), meghintjük fűszerpaprikával, elkeverjük és egyből felöntjük kb.1,5 dl vízzel.
Közepes lángon kiforraljuk, hogy szépen besűrűsödjön, szükség és ízlés szerint a szaftját hígíthatjuk, sűríthetjük.
Tálaláskor a karajszeletekre halmozzuk a májat.
Mint említettem én most a dödöllét kívántam hozzá, aminek készítését legalábbis ahogy én készítem ITT találjátok ;) 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése