TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. január 21., szerda

Blogkóstoló 21.

Immáron a 21. „fordulójához” érkezett a Blogkóstoló aminek a háziasszonya Márti a „hogymegtudjuknézni” blog szerzője, aki ugyan egy kis segítséggel, de nemes egyszerűséggel Vikit azaz Szamóca recept-oldalát sorsolta nekem.
Mellesleg Viki blogjában mindenki választ kap a nagy kérdésre: Mit főzzek holnap? :) 
Mivel nem vagyok egy túlzottan süti sütögetős emberke (nagy titok), blogkóstolók alkalmával, mindig megnézem a sütiket, illetve édességeket és azt hiszem, hogy egyszer már el is készítettem egy finomságot :)
Az túlzás lenne megígérnem, hogy ezen változtatok, pontosabban, hogy több sütit édességet fogok alkotni ezek után, de mindenképp előtérbe helyezem a blogkóstolók alkalmával.
Most is így tettem és mondhatom nagyon finomat ettem, igaz én a töltelékbe egy kis szárított levendulát is belecsempésztem.














TÚRÓS, VAJAS-PÁNKÓ
Hozzávalók:
A tészta:
50 dkg liszt
15 dkg puha vaj
3 dkg élesztő
1 db tojás + 1 kenés
2 dl tej
2 ek. cukor
2 ek. tejföl 
1/2 citrom reszelt héja
1 csipet só
A töltelék:
50 dkg túró
10 dkg cukor
1/2 citrom reszelt héja
2 cs.vaníliás cukor
5 dkg beázatott mazsola (elhagyható).
Az élesztőt a langyos (kézmeleg) tejbe morzsoljuk. Hozzákeverünk egy evőkanál lisztet és a cukrot (tehát kovászt készítünk), szép „habosra” felfuttatjuk.
A tésztához a lisztet egy tálba szitáljuk.
A többi hozzávalót a felfuttatott élesztővel együtt a liszthez adjuk, és az egészből sima, rugalmas tésztát gyúrunk. 
A tésztát letakarva legalább fél órát kelesztjük.
Közben összekeverjük a töltelék hozzávalóit.
A megkelt tésztát ujjnyi vastagra nyújtjuk, és 8 centis (Vikié nagyobb volt pogácsaszaggatóval köröket szaggatunk belőle. A tésztakorongokat sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, 15-20 percig kelesztjük.
A megkelt tésztáink közepét a hüvelykujjunkkal jól benyomjuk, „kis gödröket készítünk” megkenjük őket a felvert tojással, aztán minél több tölteléket halmozunk a közepükbe úgy, hogy a tészta széléből körben legalább egy-két centi szabadon maradjon. 
Előmelegített, gázsütő 4-5 fokozatán szépen megsütjük (kb. 20 perc) 
Nekem ebből a mennyiségből 20 db jött ki.














Ime az eredeti  recept :)

Már többen kérdeztétek tőlem is, a gázsütő fokozatait. Hát ez egy érdekes ügy
Most az én öreg sütőm, adatait írom le, de és főleg tésztáknál már alá kell pakolnom ezt-azt, mert alulról erősebben süt, ez a mostani Pánkónál is „észrevehető” (az alja icikét-picikét erősebben sült) és az sem általános, hogy elől? hátul? vagy az oldalánál? hevesebb a sütőnk.
Ezért szokás mondani : A sütőjét mindenki, maga ismeri! illetve célszerű a használati utasítást megőrizni mert abban ez le van írva, de abban is jelölik az esetleges eltéréseket.
Tehát szerintem ehhez lehet nagyjából tartani és FIGYELNI a tésztákat, amikor már kezdenek illatozni.

1 megjegyzés: