TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. július 16., szerda

Ne tökölj, kenegess

Most aztán érik, ha kell, ha nem. 
A főzelék unalmas, a... mit is szoktunk még ebből készíteni?
Hát, most éppen pástétomot, kenegetőt, mártogatót; de ha böcsülettel visszakerestek, találtok egy-két dolgot itt nálam főzőtökre hangolva.
Íme egy kis segítség:
Nyári tökkrémleves
Sertésraguleves tökösen
Tökös penne, csirkével
Paradicsomos tökragu 
Nem mellesleg a főzőtök csökkenti a vércukorszintet, kiemelkedő a rosttartalma, szénhidrát-, zsír-, és fehérjeszegény; de „folyadékpótló” hatása sem utolsó.




BAZSALIKOMOS-TÖKPÁSTÉTOM, FETÁVAL
ez az adag soknak tűnhet, amíg meg nem kóstoljuk 
Hozzávalók: 
1,80 kg fözőtök (kb.)
10 dkg feta sajt
10 dkg vaj
3 ger. fokhagyma
3 ek. fehérborecet
bors,
A tököt megtisztítjuk, a belét kivájjuk, a húsát pedig 3-5 centis darabkákra vágjuk; borecettel, a fokhagymagerezdekkel és sóval ízesített vízben jó puhára főzzük. 
A megpuhult tökdarabkákat leszűrjük, jól lecsepegtetjük és bormixerrel vagy turmixgéppel pépesítjük, (ha kicsit „darabosabbra” hagyjuk az sem baj) amikor már nem túl forró, belekeverjük a vajat és a durvára aprított bazsalikomot és belemorzsoljuk a fetát, majd egy kisebb habverővel alaposan összekeverjük. Szükség szerint  sózzuk, borsozzuk; jól lehűtve, kétszersülttel vagy pirítóssal kínáljuk, és kiegészítőként, finom, friss, édes, roppanós, apró sárgarépakockákkal  fokozhatjuk még az élvezetet. (Tudom van egy kis sárgarépa mániám.)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése