TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. szeptember 10., csütörtök

Máj és paradicsom avagy ...és milyen jó

Hát nem ezt terveztem mára, mondtam tegnap, de nem tudtam másra gondolni mint a májra.
Eredetileg rántani szerettem volna, mert rég ettem olyant; igaz csirkéből illetve a májból valamivel gyakrabban, de az nem olyan, csak jobb a marketingje 😁 
-Sertésmáj fenntartások és előítélet nélkül.
Aki szereti a sertésmájat az már valószínűleg bánni is tud vele, és nem esik bele abba a gyakori (remélem nem csak magyar) hibába, hogy agyon süti-főzi és még akkor is jajj kemény lesz, aztán ráfogja hogy ezért nem szereti...😕 Hát persze... 😉
Én a sertésmájat csak 4-5 de max. 6 percig sütöm (soha nem mértem, de látom) amíg elveszti a nyers színét és már nem gyöngyözik rajt "az a piroslé" persze ehhez vékonyra kell vágni. Ha rántjuk, akkor ez felül íródhat, de az már egy másik sztori.
...és pont, ma is.-
Szóval már lelkileg készültem a panírozás gyötrelmeinek elviselésére, amikor becsegettek.
Na nem nekem, hanem hozzám. Izgatottam léptem az ajtóhoz, - remélem nem a policáj - az én kedves, aranyos szomszédnénim állt ott egy jó adag paradicsommal.
Szó nélkül oda adta és sem találtam szavakat.
Átvettem.
Ezért tegnap is paradicsomosat ettem, fokhagymásan, kukoricakásával amit akár polentának is nevezhetnénk egy kis jó indulattal. Tehát ismét mondhattam volna olaszosnak, majdnem úgy mint hétfőn, de nem tettem csak ettem.
A feladatot egyszerűen oldottam meg, májat egybe sütöttem a paradicsommal és közben azon tűnődtem, hogy milyen jó a kiskert... és milyen jó, ha van egy kis saját ...és milyen finom a saját ...és mileny jó íze van ...és milyen jó látni ahogy terem, ahogy érik, ahogy mosolyog ...és milyen jó látni, hogy mennyi van ...és milyen jó látni, hogy még mindig terem... és milyen látni, hogy még mindig... és milyen jó, látn... és milyen jó, ha valakinek oda tudom adni... és milyen jó, hogy ilyen szomszédaim vannak 😉














PARADICSOMOS SERTÉSMÁJ
 LESTYÁNOS KUKORICAKÁSÁVAL
Hozzávalók:
60-70 dkg sertésmáj
5-6 ger. fokhagyma
40 dkg paradicsom
1 tk. kristálycukor
bors
só - csak tálalásakor
KUKORICAKÁSA:
Hozzávalók:
30 dkg kukoricadara
1,3 l víz
lestyán
olívaolaj vagy vaj
(természetesen, akinek van saját kása receptje, az készítse úgy 😉)
Az előkészített sertésmájat, szép vékony „falatnyi” szeletekre vágjuk (de akár csíkozhatjuk is).
A paradicsomot durvább, nagyobb darabokra vágjuk, a fokhagymát pedig vékony szeletkékre.
Egy méretes serpenyőben zsiradékot hevítünk, majd beletesszük a májat és mozgatva, kevergetve addig sütjük amíg elveszti nyers színét (4-5 perc) aztán hozzáadjuk a fokhagymát, pár pillanat múlva a paradicsomot is és pár perc alatt összeforgatjuk, összesütjük, a végén megborsozzuk és egy csapott teáskanál kristálycukorral felélesztjük a paradicsom ízét.
Lehetőleg frissen fogyasszuk és csak tálaláskor sózzuk.
A kukoricakását én így készítem:
A vizet felforraljuk, amikor forr beleborítjuk a kukoricadarát a tüzet legyengítve és folyamatosan kevergetve! az „újraforrástól” -amikor kezd pöfögni- számítva 5-6 perc alatt, sűrűre főzzük, sóval, és aprított lestyánnal ízesítjük, illetve a végén, a tűzről már levéve, 4-5 evőkanálnyi extra szűz olívaolajat keverünk bele, aztán fedővel letakarva 15-20 percet pihentetjük, tálalás előtt felkavarjuk.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése