TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. szeptember 24., csütörtök

Shiitake és bulgur avagy Semmi se volt

A napokban használtam először shiitake gombát, ami lényegében nem lenne egy extra dolog, ha eltekintenénk az egészségünkre gyakorolt hatásairól... hmm.. ennek érdemes utánaolvasni pl.itt👉 Gombakirály 👈
Ha már ilyen finomsághoz volt szerencsém, gondoltam megadom a módját és ázsiai hangulatot adok neki. Üvegtésztával, csemegehagymával, ropogós répával, tán egy kis kacsahússal.
Na, megindultam a kamra felé és észrevettem, hogy nincs is itthon üvegtésztám, pff... akkor lesz.... bulgur, majd elindultam bevásárolni és megvettem minden fontos dolgot... csak csemegehagymát nem, mindegy az elmaradhat. 
 Én a bulgurhoz általában adok egy pici kurkumát a színe miatt, de most valamiért 😏 curry porral helyettesítettem...
Aztán akár hiszitek, akár nem az sem kacsa, hogy mindig (majdnem) szokott legalább egy darab kacsamell lapulni a fagyóban...
Tehát ez a meglepő manna úgy készült, hogy semmi se volt itthon 😁










ALMÁS-CSIRKÉS BULGUR
  SHIITAKE GOMBÁVAL
Hozzávalók:
40-50 dkg csirkemell
30 dkg bulgur
25 dkg shiitake gomba
25-30 dkg alma -kettő kisebb- (nem baj, ha nem túl édes)
4-5 szem szegfűszeg
petrezselyem zöldje
római kömény
őrölt gyömbér
curry por
bors, só
natúr joghurt
A csirkemellet, a gombát és az amát is 1 centis kockákra vágjuk.
Olívaolajon pillanatok alatt megfuttatjuk a csirkemellkockákat, ha már elvesztette nyers színét hozzáadjuk a gombát és együtt szépen lepirítjuk.
Amikor a hús és a gomba szépen megpirult, belekeverjük a bulgurt, megsózzuk, borsozzuk -én most picit bátrabban- szegfűszeggel, római köménnyel, gyömbérrel (ami természetesen  friss is lehet) és curry porral ízesítjük, felöntjük a bulgur mennyiségének megfelelő dupla mennyiségű vízzel és szép lassan, a párolt rizshez hasonlatosan készítjük; de mielőtt lefednénk az hozzákeverjük az időközben felkockázott almát is.
Tálalás előtt felkavarjuk, fellazítjuk és egy jó adag aprított petrezselyemzölddel frissítjük.
Tálaláskor natúr joghurttal meglocsoljuk.

















Hoppá - hoppá mily' meglepő és érdekes, majdnem egy éve már készítettem, egy nagyon hasonlót, amikor minden volt itthon 😏 FŰSZERES GOMBÁS BULGUR 👈katt.ide
                                                        👇





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése