TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. október 16., péntek

Vad és gulyás avagy Vadulj szolídan

A minap szép érett Szarvas gulyáshúst lőttem a boltban. 
Abból gondoltam, hogy érett, mert már le volt akciózva; szerencsére nekem ezzel kapcsoltban nincs semmi fenntartásom, úgy hogy büszkén emelt fővel hoztam haza zsákmányomat! 














FŰSZERES SZARVASGULYÁS
Hozzávalók:
1 kg szarvas gulyáshús (lapocska, comb, nyak, szegy)
10 dkg szalonna
2 nagy fej vöröshagyma
5 ger. fokhagyma
2 db paprika
2 db paradicsom
60 dkg burgonya
1 szép szál sárgarépa
2-3 db babérlevél
fűszerpaprika
csombor (borsikafű)
kakukkfű
rozmaring
őrölt kömény

A szalonnát felkockázzuk, egy kevéske sertészsíron megpirítjuk, hozzáadjuk a felaprított hagymát, üvegesre sütjük, beletesszük a felkockázott hús, amikor a hús elveszti nyers színét, hozzáadjuk a picire kockázott paprikát és paradicsomot, illetve az aprított fokhagymát, meghintjük fűszerpaprikával és befűszerezzük, sózzuk, felöntjük annyi vízzel ami épp ellepi és elkészítjük pörköltnek. 
(Ezt kár volt ilyen hosszan leírnom.)
A főzés utolsó 30 percében (ahogy a hús puhul) belerakjuk a felkarikázott répát és a kockára vágott burgonyát szép lassan készre főzzük.
Csak 1 ötlet: mint ahogy már az írtam néhányszor a pörkölteket, gulyásokat úgy szoktam befejezni, hogy a legvégső forráskor, adok hozzá, az leírt fokhagyma mennyiségéből egy kisebb gerezdet, fel aprítva, épp ha úgy van akkor a zöldfűszerekből is, és ezzel üde, friss ízharmóniát kölcsönzünk az ételnek.   




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése