TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. október 16., péntek

Vad és gulyás avagy Vadulj szolídan

A minap szép érett szarvas gulyáshúst lőttem a boltban. 
Abból gondoltam, hogy érett, mert már le volt akciózva; szerencsére nekem ezzel nincs semmi fenntartásom, úgy hogy büszkén emelt fővel hoztam haza zsákmányomat! 














FŰSZERES SZARVASGULYÁS
Hozzávalók:
1 kg szarvas gulyáshús (lapocka, comb, apróhús)
10 dkg szalonna
2 fej vöröshagyma
5 ger. fokhagyma
2 db paprika
2 db paradicsom
60 dkg burgonya
1 szép szál sárgarépa
2-3 db babérlevél
fűszerpaprika
csombor (borsikafű)
kakukkfű
rozmaring
őrölt kömény

A szalonnát felkockázzuk, egy kevéske sertészsíron a felaprított hagymával együtt üvegesre sütjük. Ezután beletesszük a felkockázott hús és amikor a hús elveszti nyers színét, hozzáadjuk a picire kockázott paprikát és paradicsomot, illetve az aprított fokhagymát, meghintjük fűszerpaprikával és befűszerezzük, sózzuk, felöntjük annyi vízzel ami épp ellepi és elkészítjük pörköltnek. 
(Ezt kár volt ilyen hosszan leírnom ölég lett volna, hogy pörit 😁készítünk )
A főzés utolsó 25-30 percében (ahogy a hús puhul) belerakjuk a felkarikázott répát és a kockára vágott burgonyát majd szép lassan készre főzzük.
Csak 1 ötlet: mint ahogy már az írtam néhányszor a pörkölteket, gulyásokat úgy szoktam befejezni, hogy az utolsó forráskor (1-2 perc), adok hozzá a leírt fokhagyma mennyiségéből egy kisebb gerezdet felaprítva vagy épp zúzva és ha olyanom van akkor a friss zöldfűszerekből is, és ezzel egy kicsit "felfrissül" étkünk.   




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése