TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. február 11., hétfő

Tarja és paradicsom avagy Ez olyan olaszos lett

Tegnap minden különösebb bonyodalom nélkül fokhagymás tarját kívántam.
Végül is az lett... csak talán egy kicsit olaszosan 😎 szerintem.

















SERTÉSTARJA OLASZOSAN
Hozzávalók:
80 dkg sertéstarja
10 dkg minőségi sonka (pl. Pármai)
3-4 db paradicsom
8-10 dkg Pecorino vagy Parmesan
2 ger. fokhagyma
oergánó
bors, só
A sertéstarját felszeleteljük 10 dekás szeletekre, én nem klopfoltam, csak egy éles késsel  megcsapkodtam, bevagdostam. (Aki úgy szokta meg, az nyugodtan klopfolhatja is.)











A szeleteket sózzuk, borsozzuk, és egy kevéske zsiradékon megsütjük őket, de ne pirítsuk meg túlzottan, mert még a sütőbe is be fog kerülni.
Közben a sonkát felcsíkozzuk, a paradicsomot felkarikázzuk, a fokhagymát felaprítjuk.
A sütőt bemelegítjük 200 fokra.
Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk, ráhelyezzük a tarja szeleteket, kis takarással, adagokként kettesével.
Ezután rászórjuk az aprított fokhagymát, egységesen elosztjuk rajtuk a sonkát, betakarjuk a paradicsom szeletekkel, meghintjük oregánóval és sajtot reszelünk rá, illetve egy erős csipetnyi zsemlemorzsával is megszórjuk.











-A zsemlemorzsás szórást azért alkalmazom az ilyesmi étkeknél, mert egyszer egy nagy szakácsunktól hallottam, hogy ez segít a pirulásában és adott esetben kicsit meg is tartja a túl laza sajtot; persze ez nem kötelező. –
Az előmelegített sütőben 5-10 perc alatt szépen összesütjük, megpirítjuk ügyelve arra, hogy az esetleges szabadon maradt hús szélek ne süljenek túl.
Kedvünkre való körettel tálaljuk, nálam ez most lestyánnal ízesített párolt rizs.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése