TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. február 2., szombat

Padlizsán és tonhal avagy Kezdetnek nem rossz


Na, Drágájim akkor kezdjük meg az évet, mondjuk egy fincsi kis töltött padlizsánnal, amit nagyon kedvelek, de tonhallal még nem készítettem, asszem.
Ez egész jó lesz év kezdésnek szerintem, aztán nyomjuk ezerrel... vagy kettővel, amíg bírjuk... vagy amíg lesz hozzá kedvünk...












TONHALAS TÖLTÖTT PADLIZSÁN
2 személyre
Hozzávalók:
1 db padlizsán
160 g tonhal konzerv (...lében, nem olajos) 
10-12 dkg rizs
½ fej vöröshagyma
1 db tojás
4-5 ek tejföl
(zsemlemorzsa)
majoránna
bors, só (só helyett én szardellapasztát használtam)
Párolt rizst készítünk.
Közben a padlizsánt alaposan megmossuk, hosszában félbevágjuk, a belsejét kivájjuk, de úgy, hogy a héját ne sértsük meg, aztán a kivájt belsejét felkockázzuk.
Egy fél fej vöröshagymát felaprítunk, és olívaolajon, a padlizsán kockákkal együtt aranysárgára pirítjuk, picit megsózzuk.










A tojás elhabarjuk, sóval, borssal és majoránnával ízesítjük.
A tonhal konzervet (konzerveket) egy szűrőben jól lecsepegtetjük.
Amikor a rizs már langyosra kihűlt, belekeverjük a hagymás padlizsánt, majd a tojást, és a végén beleforgatjuk a tonhalkonzervet. (Tonhal konzervnél ügyeljünk arra, hogy ne az aprított fajtát vásároljuk, illetve amikor beleforgatjuk a töltelékbe, ne nagyon törjük össze.)
A padlizsánhéjakat sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, majd elosztjuk bennük a tölteléket, a tetejüket pedig 1-2 kanál tejföllel lekenjük, és ahogy én szoktam finoman meghinthetjük zsemlemorzsával, de csak annyira mintha erősebben sóznánk, ez egy kicsit segít a pirulásában.
Előmelegített sütőben 200 fokon 45-50 perc alatt megsütjük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése