TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. február 19., kedd

Csicsóka és galuska avagy Majdnem ezt kívántam

Ma sztrapacskát kívántam..., lesz amilyen lesz, -gondoltam-, mert ugyi a sztrapacska bármilyen egyszerű étek is legyen, azért van "buktatója", pl. a burgonya, vagy az hogy meddig főzzük, mennyit egyszerre, ilyesmi, és ha jól tudjuk, még akkor is lehet egy kicsit ragadós, ami miatt talán sokan nem is szeretik.
Szóval már majdnem neki láttam, amikor bevillant, hogy - és miért nem csicsókából készítem el?
Elkészítettem.
Asszem eztán mindig így fogom 😉












CSICSÓKA-GALUSKA
mondhatnám Szrtapacska csicsókából
Hozzávalók:
60 dkg csicsóka
30 dkg liszt
2 db tojás
1 dl víz
bors, só
A csicsókát megtisztítjuk.
A csicsóka tisztítását én egyszerűen úgy oldom meg, hogy először is alaposan megmosom, majd egy zöldség(burgonya)hámozóval távolítom el a héját, a bibircsókokkal nem foglalkozom...nyissz; igaz, próbálok olyan csicsókát válogatni amelyik szép, formás, tehát nincs túl sok bibircsóka 😁 és azzal sem foglalkozom, ha nem lesz 110% tiszta, hisz' alaposan megmostam.














A megtisztított csicsókát lereszeljük, majd a liszttel, a tojásokkal és kb. 1 deciliter vízzel galuskaállagú tésztát keverünk, sóval és egy kis borssal ízesítjük.











Egy teáskanál segítségével forrásban levő sós vízbe szaggatjuk (2-3 adagban, az edény méretétől is függően, de egyszerre ne sokat) és nagyjából 5 perc alatt megfőzzük.
A megfőtt galuskákat, leöblítjük, forró zsiradékkal meglocsolva finoman átfogatjuk és lehetőleg még frissében tálaljuk.
Fogyaszthatjuk, túróval, pirított káposztával, akár hagymával és szalonna pörccel vagy ahogy én tettem, tejföllel és reszelt sajttal.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése