TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. december 24., szombat

Ponty és káposzta avagy Az utolsó pillanatban kívántam meg

Az a helyzet,hogy megkívántam a káposztás harcsát...
Na de, a mi kis városunkban harcsát szerezni, most itt a hajrában, az "utolsó pillanatban", nem művészet, hanem lehetetlen😕 Mindegy ponty az van; igaz csak "patkó", bár most jobb lenne a fi...
Nem baj.
Vettem, ettem, boldog lettem.
Ti is legyetek azok,
BOLDOG, BÉKÉS KARÁCSONYT KÍVÁNOK!














KÁPOSZTÁS PONTY, ZSEMLEGOMBÓCCAL
Hozzávalók:
4 db (adag) ponty patkó
80 dkg savanyú káposzta
1 fej vöröshagyma
3 ger. fokhagyma
2 db paprika
2 db paradicsom
2 db babérlevél
fűszerpaprika
őrölt kömény
bors, só 
(a tálaláshoz tejföl)
A halakat besózzuk.
A vöröshagymát felaprítjuk, kevéske zsiradékon üvegesre sütjük, hozzáadjuk a közben feldarabolt paprikát és paradicsomot, sózzuk, borsozzuk, meghintjük fűszerpaprikával, vízzel felöntve, aprított fokhagymával, köménnyel és babérlevéllel ízesítve, pörköltalapot készítünk.
A káposztát igény szerint kimossuk illetve átvagdossuk, majd az alaphoz rakjuk, annyi vízzel öntjük fel, ami épp ellepi, és lassan rotyogtatva puhára főzzük. Szükség esetén a vizet pótoljuk.
Amikor a káposzta megpuhult, szépen a tetejére tesszük a halakat, és gyenge lángon, fedő alatt 8-10 perc alatt készre pároljuk.
Zsemlegombóccal tálaljuk, és tejfölt (akár kaprosan) kínálunk mellé.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése