TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. november 28., csütörtök

Sajnos :)

Nem akarok magyarázkodni, de ennél bonyolultabbat nem bírtam most kitalálni. Azt már nem is merem megemlíteni, hogy csak abból kevertem-kavartam amit otthon találtam.
Egyébként azt tudtad, hogy a Ricotta nem túró, mégis mi magyarok hajlamosak vagyunk azonosítani vele. A túró karakteres, savanykás íze, nem hasonlítható a ricotta (inkább) semleges ízéhez. A gyártását tekintve a túró, tejből illetve aludttejből készül; a ricotta pedig lényegébe a sajtgyártás „mellékterméke”. 
A ricotta a túróval szemben simább, szárazabb, tehát alacsony a zsírtartalma és ezért alkalmas a diétázók számára is. Kálcium, vas és A-vitamin forrásnak sem utolsó!














DIÓS-FOKHAGYMÁS RICOTTA-KRÉM, BAZSALIKOMMAL
Hozzávalók:
25 dkg ricotta
2-3 ger. fokhagyma
5 dkg dió
1 dl tejszín
1/2 dl fehérbor
friss bazsalikom
szines bors (jó a normál is) 

A diót egy éles késsel apróra vágjuk; a fokhagymát szintén apró kockákra daraboljuk.
Majd a tejszín és a bor keverékébe szórjuk őket és jól kiforraljuk (visszaforraljuk).
Az így elkészült, és már kicsit lehűlt ízes tejszínt hozzákeverjük a ricottához, sózzuk, durvára őrölt színes borssal és aprított bazsalikommal fűszerezzük
Frissentartó fóliával  letakarva egy éjszakán át, hűtőben érleljük. 
Kenyérre, pirítósra kenhetjük, de én jobban szeretem mártogatni, mert így, ha véletlenül az ujjunk is beleér, nyugodtan megnyalhatjuk utána mind a tízet.
 

2 megjegyzés: