TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. november 8., péntek

Ez meg mi a túró-s

Ezt a tésztát csak úgy kutyafuttában dobtam össze először, és annyit sütöttem belőle ami egy kis tepsibe belefért. A falatnyi maradékot bedobtam a hűtőbe és másnap reggel sütöttem meg. Természetesen ezt nem írtam volna le, ha másnap nem kellet volna azzal a ténnyel szembe néznem, hogy így jobb volt!Azóta még nem untam meg, sőt ha tehetem, hetente egyszer elkészítem, és ez már két hete így megy :) Első ízben, még pogácsaszaggatóval szurkáltam ki, aztán másodszor (Előre kényelem!) pizzaszeletelővel kockáztam fel, és ez lett a végleges formája.













  
TÚRÓS POGI (vagy mi)
       Borozáshoz, sörözéshez, vagy csak úgy.
Hozzávalók:
25 dkg túró
30 dkg liszt
20 dkg margarin
2 tojás
2 mk. sütőpor
1 mk. fokhagyma granulátum
1 mk. kakukkfű (morzsolt)
A margarint a lisztel és a sütőporral elmorzsoljuk, majd belegyúrjuk a túrót, a fűszereket, sót és a két tojást, de az egyik fehérjéből egy keveset félre teszünk a megkenéshez.
Egy éjszakát, de legalább 3-4 órát lefóliázva hűtőben pihentetjük.
A tésztát kb. félcentisre nyújtjuk és lisztezett pizzavágóval (derelyevágóval, késsel) tetszőleges méretűre kockázzuk, a tetejét megkenjük a tojás fehérjével. Forró sütőben szépen megsütjük.
Vagy, a tésztát vékonyabbra nyújtjuk, megkenjük a fehérjével és mini virsliket fektetünk rá, majd szorosan feltekertjük, karikákra daraboljuk és imigyen sütjük meg.
Jó ízű, omlós, nekem nagyon bejövős; és nektek ? ;)

1 megjegyzés:

  1. A fokhagyma ízesítés egészen jó ötlet, a fiaim biztosan lájkolni fogják! :)

    VálaszTörlés