TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. március 7., csütörtök

Nem csak erős idegzetűeknek

Kis város, mindenki ismer mindenkit, vagy (minimum) tudja hova, kihez tartozik. Ezzel nem is lenne baj, ha az adott illető ismerné azt aki őt ismeri; ez viszont nem mindig találkozik. Remélem nem sértek meg vele senkit (messze álljon tőlem), de általában az idősek azok akik mindenkit ismernek; valószínűleg én is ilyen leszek majd idős koromra, ha megérem. Ismerték a nagymamámat, a nagypapámat, innen tovább anyut, aput, ki-kihez ment férjhez vagy nősült meg, hol és mikor. Rólam, rólunk tudják hol dolgozunk, mit, kivel, mióta, talán azt is, hogy miért. Egy szóval ismernek. A szépséghibája a dolognak, hogy fogalmunk sincs arról, hogy ki lehet ez? megkérdezhetnénk, de akkor már elvesztené a varázsát az egész. :)
Na, egy ilyen nénitől hallottam a következő leves receptet; mert véletlen látta a boltban, hogy szép sertésfarkat vettem és a pénztár után véletlen összeakadtunk. Tudta, hogy ki vagyok ...és mondta, mondta és mondta. Ez egyszer nem bántam az időt, hisz' kaptam egy jó ki receptet.  


 













FARKASLEVES, TÖRÖTT TÉSZTÁVAL
4 db csodálatos disznófarka
2 db sárgarépa
1 db petrezselyemgyökér
1 kisebb zeller
1 fej vöröshagyma
4 ger. fokhagyma
2-3 db babérlevél
szemes kömény
szemes bors 
majoránna

törött tészta=a lebbencs vagy csusza tészta apróbbra törött darabjai, szárazon pirítva
A jól megtisztított és kiáztatott disznófarkakból, végül is húslevest főzünk. 
A farkakat bő, sós vízben felrakjuk főzni, ez 3 órát is igénybe vehet. Az első forrás után lehabozzuk és legyengítjük alatta a lángot. 1,5 óra elteltével belerakjuk a zöldségeket, hagymákat, babérlevelet és a borsot. Közben a tetejére jövő esetleges habot leszedjük, és ezzel a zsírt is, így szép tiszta és „zsírmentes” levest kapunk; szükség szerint az elpárolgott levet pótoljuk. Az utolsó órában a köményt és a majoránnát (ezek lehetnek egy bő teáskanállal) is hozzáadjuk; és külön, kifőzzük a tésztát is. Amikor a farkak megpuhultak a levest leszűrjük, a feldarabolt zöldségekkel és a törött tésztával tálaljuk. A farkakat külön, hagyományos módon tormával, de a levesbe is tálalhatjuk. 

1 megjegyzés:

  1. én farokból szoktam pörköltet főzni, imááááádom ...őőőő...leszopogatni a csontról a husit))), ilyen levesről viszont még sosem hallottam

    VálaszTörlés