TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. november 25., szerda

Zöldség és rakott avagy Amit találtam

Ahogy azt tegnap már említettem, mostanában valahogy inkább a zöldségesebb dolgokra vágyom.
Ez ma is így történt körülnéztem a barlangomban és összeszedtem minden zöldséget (majdnem, azért holnapra is maradjon)  amik itt-ott elvoltak rejtve, aztán egy tepsibe szépen összeraktam őket és még egy picike hús is került bele.















NÉGY-ZÖLDSÉGES RAKOTTAS
  JOGHURTTAL ÉS PULYKAHÚSSAL
        (4-6 adag)
Hozzávalók:
40 dkg karfiol/brokkoli vegyesen (fagyos)
1 szál sárgarépa
1 db cukkini
15 dkg rizs
50 dkg darált pulyka felsőcomb
2 ger. fokhagyma
2 p. natúr joghurt (2x150g)
2 db tojás
10-12 dkg reszelt sajt
szerecsendió
lestyán
bazsalikom
kakukkfű
bors, só
olívaolaj
zsemlemorzsa
A sárgarépát megtisztítjuk, kiskockákra vágjuk, 1-2 percig olívaolajon, megsózva, pároljuk, majd hozzáadjuk a rizst aztán felöntjük a rizs mennyiségének duplája vízzel, ízesítésnek egy picike lestyánt dobunk bele és sárgarépás párolt rizst készítünk.
A brokkolit és a karfiolt (természetesen csak az egyik is lehet) felolvasztjuk és kisebb, apróbb darabokra vágjuk. (Én nem főztem, amikor már teljesen felolvadtak, így is kellemesre megpuhultak a sütés során.)
A darálthús egy kevéske olívaolajon 15-20 perc alatt megpároljuk, sózzuk, borsozzuk, bazsalikommal és kakukkfűvel, zúzott fokhagymával ízesítjük.
A joghurtokat kikeverjük a tojásokkal, óvatosan sózzuk, borsozzuk, frissen reszelt szerecsendióval ízesítjük.
Egy kis tepsit (32cm) finoman kikenünk olajjal, meghintjük zsemlemorzsával, majd nagy lyukú reszelőn belereszeljük a cukkinit, aztán elterítjük rajta a sárgarépás rizst, a tojásos-joghurt kb. felével meglocsoljuk, megkenegetjük.
A húst összekeverjük a maradék joghurttal és a rizsen egységesen elosztjuk, utána rászórjuk a brokkolit és a karfiolt, picit lenyomkodjuk, aztán befedjük reszelt sajttal.
Előmelegített sütőben 180-190 fokon nagyjából 50 percig sütjük, illetve amig szépen megpirul a teteje.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése