TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. november 4., szerda

Cékla és alma avagy Kellett az idő

Ma is gyorsan, csak úgy, bla-bla-bla, összedobtam.... így szoktam kezdeni általában a bejegyzéseimet.
Na ez most csak az elején volt igaz, mert ugyi pácoltam, annak meg aztán kell az idő, (lehetet volna több is).
A cékla sütése is legalább egy óra, mert kell neki az idő. 
Elfogyasztani nem tartott sokáig, de rászánni magam, hogy ezt megírjam valamint lebeszélni, hogy túlságosan áradozzak róla... na! ahhoz már kellett az idő és az erő. 











MENNYEI SÜLT CÉKLA
 BALZSAMECETTEL ÉS ALMÁVAL
Hozzávalók:
1 kg célka (apróbb)
8 ger. fokhagyma
2 db alma
6-8 ek. balzsamecet + 4 ek.
kakukkfű
olívaolaj
A céklákat vékonyan meghámozzuk, majd gerezdekre, szeletekre, kockákra daraboljuk; ezt a cékla mérete is befolyásolja, nekem szerencsésen apróbbakhoz volt szerencsém ezért csak 6 gerezdre vágtam őket.
Egy kis tepsit kibélelünk alufóliával (ez a tepsi tisztítása érdekében ajánlatos), beleszórjuk, a céklát és a megtisztított fokhagymagerezdeket, megsózzuk, meglocsoljuk a 6-8 evőkanál balzsamecettel és egy kevéske olívaolajjal, kakukkfűvel fűszerezzük aztán alaposan összeforgatjuk.
Előmelegített sütőben, fóliával letakarva, 180 fokon 45 percig sütjük, ezután a fóliát levesszük, hozzáadjuk a megpucolt, gerezdekre vágott almát, ismét meglocsoljuk 4 evőkanálnyi balzsamecettel és még 15 percig, erősebb (200) hőfokon sütjük, készre sütjük.
Ez egy fantasztikus és talán formabontó körítés sültek mellé, jelen esetben egy napig mustáros-borsos pácban érlelt sertéstarjával faltam be.
-Természetesen a céklák sem egyformák, ezért ellenőrizzük a puhulását.-
-Ha van hozzá szerencsénk, mindenképp próbáljuk ki a citromos kakukkfüvet 👌-









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése