TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. május 17., csütörtök

Birka és gomba avagy A bográcsom is hamis

Ma ismét megtörtént, az ami a múlt héten.
Előkaptam a bográcsot, hama-gyorsan tüzet raktam...
...vagy előkaptam egy nagy lábost, begyújtottam a gázt...
Így vagy úgy, ez is finom lett ŐrültenJó lett 😋
















BIRKAGULYÁS, GOMBÁVAL
    ŐrültenJó módra
Hozzávalók:
1,5 kg csontos birka pörkölt hús
1 db nagy fej vöröshagyma
6 ger. fokhagyma
2 db babérlevél
25 dkg paprika
25 dkg paradicsom
30 dkg gomba
60 dkg burgonya
petrezselyem zöldje
fűszerpaprika
majoránna
kömény (én használtam egészet és őröltet is)
sertészsír
A vöröshagymát felaprítjuk és sertészsíron üvegesre sütjük.
A fokhagymát felkockázzuk és a hagymához adjuk, majd egy-két perc pirítás után hozzáadjuk a húst is.
Amikor a hús egységesen elveszti nyers színét, megsózzuk, meghintjük fűszerpaprikával, babérlevéllel, köménnyel és majoránnával ízesítjük, elkeverjük, felöntjük annyi vízzel, ami épp ellepi, és pörkölt módján főzzük.
A paprikát és a paradicsomot nagyobb darabokra feldaraboljuk, aztán bő 1 óra főzés után a pörköltbe szórjuk és így főzzük tovább.











A gombát és a burgonyát megtisztítjuk és felkockázzuk.
Újabb 1 óra főzés után, beleszórjuk a gombát, amivel egy jó 20 percig rotyogtatjuk, és jöhet a burgonya.
Amikor minden puhára főtt, egy jó adag, durvára vágott petrezselyemzölddel frissítjük.
Az én húsom ennyi idő alatt készült el, de ez természetesem a hús minőségétől illetve az állat korától is 😉



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése