TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. november 2., péntek

Brokkoli és pizza avagy Van amikor így kívánom

Így kezdtem a hónapot; nem ezt terveztem, hanem.... (de erről majd később), a pizza csak úgy jött, mert egyszerű; a Csabi, meg csak úgy van, mert lusta.... és néha bonyolult 😁
Lényeg a lényeg, zöldséges valamit kívántam, meg sajtot, mondjuk a sajtot azt mindig kívánom.
A tésztába pedig, egyik új kedvenc ízesítőmet is belecsempésztem.













PIZZA GREEK
Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3 dl víz
1 tk. kristálycukor
4-5 ek. olívaolaj
2 mk. őrölt római kömény
1 db brokkoli
50 dkg paradicsom
20 dkg Feta sajt
20-25 szem fekete olívabogyó
kakukkfű
Az élesztőt 3dl kézmeleg, cukros vízben felfuttatjuk.
A lisztet átszitáljuk, megsózzuk, római köménnyel ízesítjük (ez el is maradhat, de olyan jó ízt ad a tésztának), elkeverjük, majd hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, összegyúrjuk, és amikor már kezd szépen összeállni állni a tészta, hozzáadjuk az olajat, amit alaposan beledolgozunk.
Az így kapott tésztánkat adagokra osztjuk, amiket szintén alapos gyúrással formás gombócokká alakítunk, majd egy konyharuhával letakarva, langyos helyen duplájára kelesztünk. (Nekem ebből a mennyiségből 4 adag, 20-22 cm átmérőjű pizza jött ki.)
A sütőt 220 (+) fokra bemelegítjük.
A tepsit, sütőlapot, finoman, az ujjainkkal, megkenegetjük olívaolajjal, majd ezen nyújtjuk ki a pizzáinkat; de csak kézzel! lapítgatva, ügyesen alakítva, és nem sodrófával!
A brokkolit rózsáira szedjük 3-5 percig forrásban levő, sós vízen főzzük, majd egyből „jeges vízben” lehűtjük; tehát blansírozzuk.
 (Tartozom azzal a vallomással, hogy én, teljesen nyersen tettem a brokkolit a pizzára, mert nem zavar, ha finom roppanós marad az állaga.)
A paradicsomot felkockázzuk, és a kinyújtott tésztákra szórjuk, aztán a brokkoli rózsákat is elosztjuk rajtuk, óvatosan megsózzuk (ugyi jön még rá a sajt és az olíva) a Feta sajtot és az olívabogyót pedig csak az ujjainkkal elmorzsoljuk, szétnyomkodjuk, a végén kakukkfűvel fűszerezzük.
Az előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük.
Csak 1 mondat: Én szeretem a masszívabb pizzát aminek van tartása, és az is legyen jól megsütve; viszont akinek van jól bevált pizza receptje, az készítse azzal, mert most is mint mindig a feltéteken, és az ízeken van a hangsúly 😉






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése