TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. november 14., szerda

Csirke és kel avagy Nem tudom a neved

Az tegnapi,  kínai gyors ihletésű  étken után ma is kínaisat készítettem 😂
Viszont, szépen megakadtam az elnevezésén, gondoltam is rá, hogy a segítségeteket fogom kérni, de tartottam attól hogy mindenki olyan lökött és őrült mint én, és viccesnél is viccesebb nevek fognak érkezni, ezért ezt kihagytam. Bocsesz.
Aztán eszembe jutott, hogy manapság már nem is kell ezen sokat tökölni, mert van egy nagyon-nagyon trendi, ügyes, okos megoldás, ami valószínűleg mindenki számára érthető, bár az ételről nem sokat áru el, csak az alapanyagait.... 
Jó ez így, bár szerintem sohasem fogom megérteni, hogy miért.













CSIRKECOMB, KÍNAI KEL, RÉPA, UBORKA
Hozzávalók:
4 db csirkecomb
10 dkg bacon
1 db kínai kel
1 szál sárgarépa (kb.15 dkg)
15 dkg csemegeuborka
őrölt kömény
tejföl
A csirkecombokat kicsontozzuk, és felcsíkozzuk, feldaraboljuk, akit zavar a bőrét is eltávolíthatja.
A bacon-t is kis csíkokra vágjuk, és egy serpenyőben, kevéske olívaolajon megpirítjuk, aztán hozzáadjuk a combhúst.
A kínai kel torzsa részét és szükség szerint a külső levelit eltávolítjuk, a többit pedig 1 centi szélesen felvágjuk. Célszerűnek tartom, hogy ez esetben szedjük külön az alsó, vastagabb, erősebb levélrészeket, mert ezeknek kicsit több idő kell a puhulásig.
Amikor a hús finoman megpirult -kb.10 perc- hozzáadjuk az összevágott levelek vastagabb darabjait; megsózzuk, köménnyel ízesítjük, és újabb 10 percig pároljuk, amíg a kissé összeesik.
Közben a megtisztított sárgarépát és a csemegeuborkát nagy lyukú reszelőn lereszeljük, majd a maradék levelekkel a raguhoz adjuk, 5-6 perc alatt készre pároljuk.
Köretnek párolt rizst és burgonyát is kínálunk, vagy ahogy én ettem, fincsi pirított kovászos kenyérszeletkékkel.
Nagyon passzol ehhez az ételhez a tejföl, de ez természetesen szabadon választott dolog.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése