TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. november 16., péntek

Brokkoli és szűz avagy Előttem az asztalon

Van egy csoport a fészen, ahol az Admin -Limara- minden nap felteszi a kérdést, hogy Mit eszünk ma? 
Ma, épp amikor átnéztem a hűtőt, kipakoltam az asztalra amit el kell használni, pont akkor jött ez a kérdés; én pedig hama-gyorsan felsoroltam az előttem levő dolgokat és hozzátettem, nnna, ezekből lesz valami...
...és képzeljétek el, ez a valami lett belőle, és most se pöcsö teketóriáztam vele sokat 😉














TEJSZÍNES-BROKKOLIS SERTÉSRAGU,
     TELJES KIŐRLÉSŰ FUSILLIVEL
Hozzávalók:
50 dkg szűzpecsenye
1 db brokkoli
3-4 szál csemegehagyma
4 ger. fokhagyma
1,5 dl fehérbor
2 dl tejszín
bors, só
20-25 dkg  teljes kiőrlésű fusilli
A brokkolit rózsáit kis darabkákra szedjük, és forrásban lévő, sós vízben 3-5 percig főzzük, majd egyből „jeges” vízben lehűtjük, tehát blansírozzuk.
(A szárát kidobhatjuk, félretehetjük krémlevesnek, oda adhatjuk az aprójószágnak, vagy! ahogy én tettem, a külső, zavaró, fás részét lehámozzuk a többit pedig kis darabkákra vágjuk és a hússal együtt pirítjuk.)
A letisztított szűzpecsenyét felcsíkozzuk, és egy serpenyőben (a brokkoliszárral együtt) elkezdjük pirítani; amíg pirul, a fokhagymát is vékony csíkocskákra vágjuk.
Amikor elveszti nyers színét, megsózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a fokhagymát, pár pillanat múlva – amikor a fokhagyma kezd illatozni, de még nem égetjük 😁-, felöntjük a borral és kiforraljuk.
Aztán beleszórjuk a brokkoli rózsákat, hozzáöntjük a tejszínt; szép lassan összeforraljuk.
A csemegehagymát felkarikázzuk, és az utolsó pillanatokban a raguhoz keverjük.
A közben kifőzött tésztával tálaljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése