TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. augusztus 9., szerda

Tök és lecsó avagy Nagy öröm a kis kert (nekem is)

Szerencsének köszönhetően, van itthon jó néhány kiló főzőtököm.
Egy másik szerencsémnek köszönhetően, van némi paprikám és paradicsomom is.
Ez egy ilyen világ, virul a kis kert, nekem meg szerencsém van. 
A menüt pedig ilyenkor a legkönnyebb összeállítani, tök, paprika, paradicsom, tehát töklecsó. 
ENNYI. EZ LESZ. 
Ahogy neki álltam a főzésnek, perdültem-fordultam a konyhámban (jó, hogy nem volt mellettem senki) észrevettem, hogy van egy kis adag hajdinám is, micsoda szerencse 😉
Így készülnek az én életeim 👍... ja az ételeim. 
👉Muszájnak tartom leírni, mert már néhányszor okoskodtam a lecsóról: ez nem az általam elfogadott lecsó anyaghányad, és ízesítve is van, na meg a hajdina... de jobb nevet nem találtam, bocsesz.















TÖKLECSÓ, HAJDINÁVAL
Hozzávalók:
60 dkg tisztított főzőtök (kb. 1 kg egészben)
30 dkg paprika
30 dkg paradicsom
2 fej vöröshagyma
10 dkg hajdina
3 ek. almaecet
fűszerpaprika
csombor (borsikafű)
kömény (egész v. őrölt)
A tisztított tököt felkockázzuk.
A paprikát félkarikákra vágjuk.
A vöröshagymát, szintén félkarikákra daraboljuk, és forró zsiradékon üvegesre sütjük, aztán hozzáadjuk a paprikát és a tököt, meghintjük egy pici fűszerpaprikával, megsózzuk, köménnyel és csomborral ízesítjük.
Fedő alatt 10 percig pároljuk, aztán jöhet a paradicsom és az almaecet, újabb 5 perc után belekeverjük a hajdinát, felöntjük kb. fél liter vízzel, és a rizshez hasonlatos módon puhára pároljuk.
(Az ecet akár ki is maradhat, de szerintem jót tesz az ízének /nem zavaró/és a tököt is kicsit megfogja, megvédi a szétfőzéstől.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése