TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. március 5., vasárnap

Máj és ötlet avagy Botrány !!!

Dehogy botrány csak simán "jól el akarom adni a cikket" 😁😁😁
Azért annyi igaz belőle, hogy sertésmájjal dolgoztam, és az ugyi..., én meg szeretem.
Igen, tudom, sertésmáj JAJJ! Az nem kemény?! stb...
Én ezzel úgy vagyok kérem szépen, hogy szeretni kell ennyi az egész 😉, no meg aztán tudni, elfogadni, hogy frissen sül és nem sokáig, tehát hirtelen sül, és csak tálaláskor sózni; a legfontosabb!!! semmiképp nem hasonlítani a csibemájhoz.
Pont ezért, inkább csak egy ötletként jelenítem meg...
Egy ötlet amiben van, hagyomány, egy fincsi köret, és egy kis mánia.
Akinek (tudom) fenntartása van a sertésmájjal, az nyugodtan készítheti más fajta májjal, de akár hússal is.
Nna














SERTÉSMÁJ SZELETEK, 
  CUKKINIS BURGONYÁVAL

Hozzávalók:
60 dkg sertésmáj
4 ger. fokhagyma
40 dkg burgonya
40 dkg cukkini
petrezselyem zöldje 
majoránna
bors, só
liszt
tej
tejföl 
A sertésmájat szép vékony szeletekre, szeletkékre (lapocskákra) felvágjuk; a széleinél bevagdossuk. Nagyjából 3 dl tejet összekavarunk zúzott fokhagymával és belerakjuk a májszeleteket, fóliával lefedve, legalább egy éjszakára, hűtőben érleljük. (A tej, lepje el a szeleteket.) 
A burgonyát pici kockákra vágjuk, és sós vízben megfőzzük.
A cukkinit szintén felkockázzuk, és a megfőtt burgonyakockákkal együtt szépen megpirítjuk, sózzuk, aprított petrezselyem zöldjével megszórjuk.
A májat kivesszük a tejes pácból, jól lecsepegtetjük, papírtörlővel leitatgatjuk róla a  fölösleges tejet, majoránnával fűszerezzük, majd lisztbe forgatva, serpenyőben percek alatt megsütjük.
Tálaláskor egy kicsike tejföllel koronázhatjuk, na de ez már a zén mánijám 😋

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése