TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. május 27., péntek

Fűszer és hal avagy Schef Grill 2.

Bluggy, bluggy és lájk!
Szerintem aki a hal fűszerezésére gondol, annak egyből a kapor és a citrom jut eszébe vagy csak só, bors, hogy megtartsuk az igazi hal ízt.
Pedig aztán a hal is elbírja a fűszerezést, még a bátrabbat is; jómagam is szeretettel használom a klasszikus „mediterrán” zöldfűszereket az elmaradhatatlan citrommal.
DE!
SchefGrill a hal fűszerkeveréke, odaba odateszi magát rendesen.
Az általánosnak mondható petrezselyem mellett, megjelenik a rozmaring (igen, a nagy kedvenc) és már a citrom aromája is ott, reszelt héj formájában, szuper; aztán itt jön a bumm!
Római kömény és gyömbér...
...első nyalatra, megmondom őszintén, kicsit furcsának éreztem, a halhoz, de kikapcsoltam az „ostoba, előítélő funkciót”, előkaptam egy adag akciós lazacot és....
Hal - halabb - leghalabb!














A lazacot megszórtam, betapicskoltam, a Bluggy fűszerkeverékkel és egy 20-25 percig pihentettem.
Ez idő alatt 2-3 szem újburgonyát roppanós puhára főztem, és felkarikáztam, majd kicsit megborsoztam, szükség szerint sóztam és a hal mellett egy szál újhagymával szépen megsütöttem. Amíg ezek sültek, kígyóuborkát apró kockákra vágtam és tejföllel és egy kiskanál tormával összekevertem.
Amikor a lazac megsült, megsóztam és tálaláskor a tejfölös-tormás-uborkás mártást a tetejére kanalaztam.




   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése