TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. október 27., hétfő

Hát akkor, tököljünk 9.

Jajjajj, mindjárt kifogyok az ötletekből :/
A mai ebédemből is kimaradt a sütőtök...
...majdnem :)  de azért tegnap...















SÜTŐTÖK KOMPÓT,  
    ZAMATOS ALMÁVAL
Hozzávalók:
50 dkg tisztított sütőtök 
50 dkg alma (keményebb, zamatos fajta, pl.: granny simth)
a léhez:
1 liter víz
15 dkg kristálycukor
1 db narancshéja
3-4 ek. fehérborecet
3 db fahéjrúd (egész fahéj)
4-5 szem szegfűszeg
2 csapott tk. őrölt gyömbér
egy csipet só

A sütőtököt és az lehéjazott almát kb.:1 centis kockákra daraboljuk.  
Bocsesz, de én az almát nem hámoztam meg, mert szeretem az almahéjat, egyébként meg marha lusta vagyok, még ehhez is :) 
A léhez valókat együtt felforraljuk. 
Amikor forr, belerakjuk a tököt.
2-3 perc múlva amikor ismét forr, hozzáadjuk az almát is.
Na, még egy forralás, és kihűtjük, alaposan lehűtjük.   

Én sem gondoltam volna az elején, de ez egyszerűen pompás lett. 
Nincsenek benne tolakodó ízek, a narancs-gyömbér-fahéj szuper triót észrevétlen támogatja az a pár csepp borecet, és minderre láthatatlan koronát rak a szegfűszeg!
Az almáról és a tökről, már nem is beszélve :)

Mellé illetve ami mellé befaltam (egy kicsit ehhez igazítva az ízét) az egy egyszerű natúr csirkemell amit sóval és chilipehellyel ízesítettem, köretként pedig kakukkfüves barna rizst készítettem.



    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése