TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. március 13., csütörtök

Ez még egy szombati történet :)

Szentgotthárd.
2014. március 08. 7óra 34perc.
Szombat reggel. 
Gondoltam, ma kicsípem magam, ha már egyszer Nőnap van, igazán megérdemlik az én drágáim, hogy elagantosan köszöntsem őket a NŐKET.
Viszonylag sokat gondolkodtam ezen a tervemen és a mikor a csokornyakkendőnél tartottam, eszembe jutott hogy masni tésztát (olaszoknak: farfalle, gyerekeknek: pillangó, szépkorúaknak: hát ez meg miez) még nem is készítettem. Talán mondanom sem kell, hogy ennél tovább nem nagyon jutottam; de azért nemesi egyszerűséggel a fészbukra dobtam egy nagy közös rózsát és neki láttam a főzésnek.
Egyszerűen, minden különösebb fűszerezés nélkül, ügyesen összeválogatva a hozzávalókat. 
Mint az olaszok.












FARFALLE, GORGONZOLA E PROSCIUTTO

PILLANGÓK, GORGONZOLA SAJTTAL ÉS SONKÁVAL 
Hozzávalók:
40 dkg farfalle
5  dkg goronzola sajt
2 dl tejszín
5 dkg sárgarépa
10 dkg minőségi sonka hajszálvékonyra szeletelve
 bors
ételízesítő (bocs)
só 
A tésztát kifőzzük. (én most tettem egy kis kivételt és a főzővízbe só helyett ételízesítőt raktam, mentségemre szolglájon, anyuhoz kellett átugranom és kölcsön kérni egy keveset)
A sonkát centis csíkokra vágjuk és egy kis olívaolajon megpirítjuk, majd a „zsírjából” kiszedve tálalásig félre tesszük. 
Ugyanabba a  serpenyőben amelyikben a sonka pirult, átforgatjuk a megfőtt tésztát, rámorzsoljuk a sajtot, belereszeljük  a sárgarépát és felöntjük a tejszínnel; szükség szerint sózzuk, borsozzuk, majd jól összeforgatjuk, 1-2 perc alatt összemelegítjük.
Tálaláskor a tészta tetejére halmozzuk a sonkát illetve egy karika vagy gerezd citromot kínálhatunk mellé; pár csepp citromlé fantaszikusan felfrissíti ezt az egyszerű kis tésztát. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése