TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. október 19., szombat

Több mint szendvics 6.

Nem csak azért, hogy Őrülten szép legyen a hétvége, hanem azért is, hogy ismét kettő apró és egyszerű ötlettel feldobjam a mindennapi szendvicseket.
Elsőnek jöjjön egy  fincsi kis házi majonéz variáció:












RUSZTIKUS HÁZI MAJONÉZ, FŰSZERESEN
Hozzávalók:
1 db tojás sárgája
1 tk. mustár
1 dl olívaolaj
1 tk. koriandermag
15 szem kapribogyó
10 szem olívabogyó
1 ger. fokhagyma
porcukor

A tojássárgát a mustárral összekeverjük, majd finoman, fokozatosan (habverővel vagy mártáskeverővel) hozzákeverjük az olajat. Majonéz készítésnél az a legfontosabb dolog, hogy valóban ügyeljünk az olaj fokozatos hozzáadására (mondhatni cseppenként, de ha kanalanként az sem baj). Az így kapott sűrű majonézbe kavarjuk bele az aprított olívabogyót és kapribogyót, valamint a szintén késsel aprított fokhagymát. A koriandermagot egy mozsárban összezúzzuk és ezt is belekeverjük a majonézbe; hűtőszekrényben legalább 1 órán át pihentetjük.
Felhasználása megegyezik  a normál majonézzel; én általában halakhoz fogyasztom, de az egyszerű rántott trappistát is egy új dimenzióba löki át :)  














Jelen esetben halas szendvicshez használtam és hogy rusztikus, ropogóságát emeljem, apró kockákra vágott kígyóuborkát is szórtam bele.
A halat (lepényhal) citromlével bőségesen megcsepegtettem, sóztam, borsoztam és csak simán zsemlemorzsába forgattam, majd olívaolajon pillanatok alatt megsütöttem. 

...és ha már a ropogóság szóba került; következzen egy talán nem is olyan Őrült ötlet, de ahogy rájöttem az...
Egyszerű és nem egyszeri történet:
Házi buli van. 
Egyszer csak, amikor teletöltöttük magunkat boldogsággal, jöttek a hülye Őrült poénok. 
Én, vajon miért, és tudom hogy nem illik az ilyen, de az étellel viccelődtem
Konkrétan szendvicset készítettem, zsíros kenyérből... sós ropival :) ... és látá az Úr, hogy ez jó :)
Valahogy így, ebből, ezért és innen született a BigMad














BigMad :)
No comment; a középső szelet kenyér jól meg van pirítva. Csak frissen 100%-os az élvezeti értéke :)        
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése