TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. október 30., szerda

Navégre

A főzős-műsorokban nem egyszer hallani azt, hogy ehhez a salátához, tésztához..., tökéletesen megfelel a maradék sült- vagy grillcsirke. ?
Soha nem értettem, ez hogy lehetséges. Nálam mindig annyi csirke sül ami el is fogy; pontosabban mindig annyi fogy el amennyi sül  ;) 
Annyira kíváncsivá tett ez a dolog, hogy a minap vásároltam 30 db csirke felsőcombot (csak kifog rajtam)-no comment- és így tudtam előállítani maradék sült csirkehúst
Jolvan. Ez csak egy  vicc volt.
20 vettem. 
nyeg a lényeg, ha van akkor...  














FEKETE RETEK SALÁTA, DIÓVAL,
      MARADÉK SÜLT CSIRKÉVEL ÉS
            KAPROS-FOKHAGYMÁS ÖNTETTEL
Hozzávalók:
maradék sült csirke (4 db felsőcomb)
2 db fekete retek  (kb.:40 dkg)
jégsaláta 
dió
az öntethez:
1 p. tejföl
1 ger. fokhagyma   
1/4 citrom leve
2 csapott tk. porcukor
olívaolaj (bőven, kb.:1 dl)  
kapor
Először is elkészítjük az öntet, hogy összeérjen (ezt mindig tartsuk be, ha salátákhoz készítünk öntetet).
A tejfölt összekeverjük a zúzott fokhagymával, az aprított kaporral, megsózzuk és belefacsarjuk egy kb. negyed citrom levét. Ezután adjuk hozzá a porcukrot, majd az olívaolajjal sima krémesre kavarjuk.
A fekete retket meghámozzuk és szép vékony csíkokra vágjuk.
(A fekete retek hámozásakor, egy kis feketét héját rajt hagyok és ezzel színesítem a salátát. Van aki ilyenkor kissé lesózza, én nem szoktam, mert szeretem ha jó ropogós marad és az „erős” íze sem zavar; sőt!)
A diót szárazon megpirítjuk, majd durvára daraboljuk.
Jégsalátából „alapot” rakunk a tányérra, rászórjuk a fekete retket, aztán a maradék csirkehúst felcsíkozzuk (vagy csak megtépkedjük, mint a nagyok), ezt is rátesszük, meglocsoljuk az öntettel és a dióval valamint még egy kis kaporral koronázzuk.
Finom, ropogós, egyszerű.   

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése