TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. április 15., hétfő

Bolti történetek 1.

...és ismét.
-Nnna, szia ŐrültSzakács! Mi finomat főzöl ma?
-Csók, Drága! Háát még nem tud...
-Persze te mindig azt főzöd amit a boltban meglátsz, mi?
- Na, ja.
-...és most mit látsz?
-Szép asszonyt!
-Vigyázz! lehet, hogy csak kívülről szép! - Ez vicces, gondoltam, mert mosolygott közben.
-...és belül édes! - mondtam és mosolyogtam, hagy higgye, hogy ez vicces.
-Te, az a levél ott, az a medvehagyma?
-Hát, igen; de azt tudod, hogy nagyon egészséges.
-Igeen, már sokat hallottam róla. Te, és annak ilyen fonnyadtnak kell lennie?
A polc fölött egy 2,5 méteres, rikító tábla:***LEÉRTÉKELT ÁRUK*** 
-Hát, most má' igen.  
Aztán vettem egy csokorral (nem volt még olyan vészes); erre gyorsan ő is.
Hmm, így támogatom én a boltosokat.
A következő pillanatokban már a pipere cuccok közt mutogatta barátnőjének ezt a finomságot, ami még egészséges is, és még az sem baj ha egy picikét hervadt, mert most jó az ára.
Én meg elhúztam a húsoshoz, hátha van neki is valami leeső, maradéka :)














PARADICSOMMAL TÖLTÖTT HÚSGOLYÓK, 
        MEDVEHAGYMÁS CUKKINIVEL
Hozzávalók:
50 dkg sertéslapocka
16-20 db koktél paradicsom (20-25 dkg, általában ennyi van egy dobozkában
                                                                              hacsak nem termeljük meg magunknak.)
60 dkg cukkini
1 szál sárgarépa
1 db vöröshagyma (most a kisebb is elég lesz)
1 kis csokor medvehagyma
oregánó
bors, só
A sertéshúst, a sárgarépát és a vöröshagymát együtt ledaráljuk, sózzuk, borsozzuk és oregánóval ízesítjük, majd alaposan összedolgozzuk. A paradicsomokat megmossuk, leitatjuk róla a vizet és ügyesen beburkoljuk őket a darálthúsos masszával, tehát paradicsommal töltött húsgolyókat készítünk.
Egy serpenyőben olívaolajat (vagy másféle zsiradékot) hevítünk és gyenge lángon a húsgolyókat, megsütjük, megpirítjuk. Közben a cukkinit felkockázzuk, picikét megsózzuk és amikor már szépen pirulnak a golyóink :), közé dobjuk és pár perig összepároljuk. Utolsó fázisként durvára vágott medvehagymával megszórjuk és pillanatok alatt összeforgatva, készre pároljuk.
Szerintem nem nem fontos, de párolt rizst vagy burgonyapürét adhatunk mellé köretnek.  

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése